וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "רסנו המתמחים"

אריאל נוי

11.8.2011 / 0:14

מנכ"ל משרד הבריאות כינס את מנהלי בתיה"ח הממשלתיים והורה להם לדאוג להמשך תפקודם התקין של בתי החולים. במקביל, קיימו המתמחים מסיבת עיתונאים בה דרשו לבטל את הביטוחים המשלימים

מנכ"ל משרד הבריאות כינס אמש (רביעי) את מנהלי בתי החולים הממשלתיים והורה להם לגלות אחריות לתפקידם ולהביא לאיפוק במגמת ה"התלהמות של המתמחים". בישיבה הדגיש המנכ"ל, ד"ר רוני גמזו, כי משרד הבריאות דואג להמשך תפקודה התקין של מערכת הבריאות וכי על מנהלי בתי החולים לאסוף את הרופאים ולהסביר להם על מחויבותם בעת זו, למען ציבור החולים.

מחאת הרופאים - כותרות אחרונות
מאבק הרופאים: שביתה כללית בבתי החולים ביום א'
בג"ץ נתן לרופאים שבוע להגיע להסכם עם האוצר
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

צעדת הרופאים לעצרת המחאה בגן הורדים ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
דרישות המתמחים אינן סבירות ומבטאות חוסר הבנה של מערכת הבריאות/עומר מירון

יחד עם זאת, הבהיר המנכ"ל כי מערכת הבריאות נמצאת בשלב משא ומתן שטרם הסתיים ויש להמשיכו בהיגיון ובאחריות. גמזו הבהיר כי מגמת התלהמות בסגנון הפעולה של המתמחים אינה מקובלת על משרד הבריאות: "בהמשך לדברי בית המשפט, רואה משרד הבריאות את הרופאים המתמחים חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית". גמזו הבהיר כי הוא מצפה מכל הרופאים לנהוג באחריות המתבקשת ולכבד את שליחותם המקצועית לטובת ציבור החולים. לדבריו, דרישות המתמחים שהוצגו היום - ביטול הביטוחים המשלימים והוספת שירותים אלו למערכת הבריאות הציבורית - אינן סבירות ומבטאות חוסר הבנה של מערכת הבריאות.

הישיבה התקיימה לאחר שמוקדם יותר קיימו נציגי הרופאים המתמחים מסיבת עיתונאים מחוץ לבית החולים "שיבא" בתל השומר. פרופ' דב טשרניחובסקי, כלכלן בינלאומי שמתמחה בתחום הבריאות ושגויס מטעם המתמחים, אמר כי ההסכם שמתגבש עם הרופאים הוא הונאה גם של האוצר וגם של ההסתדרות. "נוח לאוצר לייבש את המערכת ואני אומר את הדברים הללו בלב כבד. אני קפיטליסט יותר מנתניהו. אני חוקר את הדברים כבר שנים והתרעתי על כך כבר שנים. מערכת הבריאות בישראל מפוצלת לרפואה ציבורית ולניתוחים משלימים ואינה תקינה. הסכם שכר עם הרופאים לא ישנה את מערכת הבריאות בישראל", אמר.

ד"ר יונה וייסבוך, יו"ר עמותת מרש"ם, הודיע על דרישתם של המתמחים לבטל את ביטוחי הבריאות המשלימים ולהכניס את הטיפולים המשלימים לתוך הרפואה הציבורית: "אנחנו בעצם מבקשים להכניס ניתוחים משלימים לתוך הרפואה הציבורית ואז הרופאים לא ייאלצו להקים מרפאות פרטיות. בטווח הארוך אנחנו רוצים לגייס את הרופאים הצעירים כדי שיירצו להישאר במערכת הציבורית ויעבדו אחרי שעות העבודה וירוויחו את הכסף בהתאם. אנחנו מחכים לבשורה מהאוצר, כרגע מרבית המתמחים התפטרו ואנחנו לא רוצים להיות במערכת שמבזה את החולים ואת הרופאים ואת מערכת הרפואה הציבורית בישראל. לכן, הרבה רופאים הולכים לצבא, ולהיי-טק".

בתוך כך, העלו היום הרופאים יוזמה שהחלה בבית החולים בני ציון בחיפה והחתימו רופאים בכירים שמזדהים עם המתמחים. מנהלי המחלקות אינם יכולים להתפטר, לדבריהם, בשל האחריות לחולה. ד"ר עופר צימרמן מומחה ברפואה פנימית מבית החולים איכילוב, אמר כי "העצומה הועלתה לרשת וחתמו עליה למעלה מ-170 רופאים בכירים בהם ארבעה מנהלי מחלקות ויחידות מאיכילוב. זאת בנוסף לחתימות שנאספו בבני ציון וברמב"ם בחיפה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 22:14, 10.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully