וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת במשפט קצב: "התמודד כשעל גבו חטוטרת"

גלעד גרוסמן

10.8.2011 / 22:41

שלב טיעוני התביעה בערעור הנשיא לשעבר הסתיים ואיתו יום הדיונים השני. התובעת במשפט קראה לבית המשפט העליון שלא לקצר בעונשו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס

יום הדיונים השני בערעור שהגיש נשיא המדינה לשעבר משה קצב הסתיים לאחר שהתביעה סיימה לשטוח את טענותיה. השלב הזה בדיון עבר בשקט כמעט עד סופו, כאשר קצב התפרץ בזעם לדבריה של התובעת במשפט, עו"ד רונית עמיאל, לאחר שטענה כי אין מקום לקצר בעונשו.

ערעור קצב בעליון - הכותרות האחרונות:
משה קצב התפרץ: "אם הייתי אזרח רגיל כלל לא הייתי נאשם"
פרקליטי קצב: "הצליחו להפוך אותו למפלצת מינית"
עורך דינו של משה קצב: "ייתכן שלא דיבר אמת"
מקורבי קצב בבוקר הערעור: "הוא מתוח, המשפחה תומכת"

"המערער הוא אישיות מפורסמת", טענה עמיאל, "הוא בחר להיות חלק מהעולם הפוליטי. הוא בחר לעלות במדרגות הקידום בעולם הזה. לזכות במנעמים של העולם הזה. הוא בחר להפוך לשר ולנשיא המדינה, ולהעמיד את עצמו כשעל גבו חטוטרת". בשלב זה התפרץ לעברה קצב וקרא: "שום חטוטרת! לכם יש חטוטרת!". לאחר מכן יצא מהאולם לזמן מה.

עימות נוסף בין השניים התרחש בהמשך הדיון. עמיאל התייחסה בדבריה ל"אתר של חברו של המערער", בהתכוונה לאתר תמיכה בנשיא לשעבר שהוקם ברשת. קצב קרא לעברה בתגובה: "שום דבר לא נעשה בשמי. תפסיקו להטעות את בית המשפט. הכל היו ציטוטים מהתקשורת. איש לא בא להעיד, א' נתנה ארבעה ראיונות לתקשורת בקולה".

"ציבור מגיב כמו שהוא מגיב"

בפתח דבריה באשר לעונש שנגזר על קצב אמרה עמיאל: "האיש שעומד לפניכם היום ביזה את הסמל והמקום שבו הוא נמצא. תלונות מאוחרות בעבירות מין הן עניין של יום ביומו בבית המשפט. הדבר נכון כאשר אנחנו עוסקים בדמות ציבורית מוכרת. כאשר אנחנו עוסקים במערער שהוכח שהוא מוקף בעושי דברו הנאמנים לו ברור שהוא איש חזק. אף אחת מהקורבנות לא התלוננה ביוזמתה. בעניינה של א' ממשרד התיירות עשה המערער מעשים פוזיטיביים כדי לקנות את השתיקה שלה".

לגבי טענת סנגוריו של קצב לסבל המתמשך שנגרם לו במהלך המשפט, בין היתר מיחסם של כלי התקשורת אליו, הוסיפה עמיאל כי "ההגנה טענה, ובצדק, שהמערער סבל מאוד כל התקופה הזו ושמשפחתו סבלה מאוד. הייתה הוקעה ציבורית מסוימת של המערער. אני לא חושבת שצריכה להיות לדבר הזה ביקורת. ציבור מגיב כמו שהוא מגיב".

השופט סלים ג'ובראן התייחס אף הוא לנושא ואמר כי השופטים במחוזי התנסחו לא נכון כאשר אמרו שלא נחשפו לפרסומים בתקשורת. לכך השיבה עמיאל כי "ההליך השיפוטי נשמר בשקט מופתי".

בתוך כך, מחר תסיים ההגנה להציג את טיעוניה ולאחר מכן יתפנו השופטים לכתוב את פסק הדין שיקבע סופית את גורלו של נשיא המדינה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully