וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיור, החשמל והתחבורה: מחאות הערב ברחבי הארץ

10.8.2011 / 19:45

המחאה ממשיכה להתפשט: חיפה, ירושלים, וקריית שמונה הן רק חלק מהערים בהן יפגינו הערב רבים במחאה על עוולות חברתיות שונות. בין המטרות: תנאי ההעסקה של עובדי הקבלן ומחירי הדיור

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, נועם אשל, עריכה: יותם בן-דוד)


מקריית שמונה עד באר שבע: מחאות חברתיות רבות נערכות בשעה זו (רביעי) בערים רבות ברחבי הארץ. בחיפה מפגינים כעת תושבים יהודים וערבים ביחד עם תנועות נוער נגד יוקר המחיה במאהל שבשכונת ואדי ניסנאס בעיר. בירושלים התקיימה הפגנה של תושבים נגד הבעיות הרבות בתחבורה הציבורית בעיר. ההפגנה שיצאה מבית החולים ביקור חולים בעיר סיימה את דרכה בגן הסוס ברחוב המלך ג'ורג'. מיד לאחר מכן המשיכו המפגינים בירושלים להפגנה נוספת נגד תנאי ההעסקה של עובדי חברות הקבלן. במקביל, נערכו הפגנות גם בערים: קריית שמונה, בית שאן, חיפה, תל אביב, ובאר שבע.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
בגלל המחאה? עדיפות בדיור ליוצאי צבא על פני חרדים
הסטודנטים: לא ניגרר לפסים אלימים במאבק החברתי
עמותות חברתיות: "העניים יצטרפו למחאה עד החגים"
קול קורא לנדוד: האוהל שעובר ממאהל למאהל

צעדת מחאה התקיימה גם בעיר בת ים. המפגינים צועדים לעבר בניין העיריה שם יקראו יושבי מאהל המחאה בעיר: "לעצור את תהליך חיסולו של הדיור הציבורי". רבים מאנשי מאהל המחאה בבת ים אכן פונו מדירות 'עמידר' ו'חלמיש', והם קוראים לעצור את ההתעמרות, לדבריהם, של משרד השיכון וחברת עמידר בתושבים. בשעה 21:00 נוסף צעד נוסף לשורת המחאות המגוונות: אנשים רבים ברחבי הארץ נענו ליוזמה לכבות את האורות במקום בו הם נמצאים, במחאה על עליית מחירי החשמל.

באילו מהמחאות אתם תומכים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

הפגנה בירושלים, מפגינים עם מסיכות לבנות כנגד תנאי העסקה של עובדי הקבלן, אוגוסט 2011. מגד גוזני
"לעצור את תהליך חיסולו של הדיור הציבורי". ההפגנה בירושלים, הערב/מגד גוזני

המחאות יימשכו גם מחר: מאבק ההורים נגד יוקר המחיה צפוי להתחדש וצעדות עגלות ופעילויות להורים וילדים יתקיימו במוקדים שונים, ביניהם: קריית מוצקין, תל אביב, בת ים, ירושלים, באר שבע ואילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה בתל אביב, לוינסקי , מפגינים עם מסיכות לבנות כנגד תנאי העסקה של עובדי הקבלן, אוגוסט 2011. שי אוקנין
ההפגנה בתל אביב, הערב/שי אוקנין

כמו כן, במוצאי שבת תתקיים צעדת המחאה המרכזית של השבוע שתיערך בבאר שבע. במקום תתקיים עצרת שתכלול נאומים והופעות של האמנים: אחינועם ניני, קובי אוז, הדג נחש וירמי קפלן. יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אורי קידר, אמר: "זהו אירוע היסטורי. מעולם לא התקיימה מחאה בהיקף כזה בנגב. אנחנו באים להראות לגורמים שרוצים לראות את המאבק החברתי הזה דועך ונעלם – שאנחנו כאן כדי להישאר, ושהמאבק הזה הוא של כולם, מדרום ועד צפון".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

בואו לדבר על המחאה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully