וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: רופאים בכירים תומכים בהתפטרות המתמחים

אריאל נוי

9.8.2011 / 20:27

חיזוק למתמחים המתפטרים: רופאים בכירים החלו בחתימה על עצומת תמיכה בהתפטרותם. "לא כל הרופאים הבכירים יכולים להגיש התפטרותם לאור אחריותם ומחויבותם לחולים ולמחלקות"

בעוד הרופאים המתמחים ממשיכים להגיש את מכתבי התפטרותם במחאה על ההסכם המתגבש בין ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר, החלו היום (שלישי) מתמחים בבית החולים בני ציון בחיפה ביוזמה חדשה שנועדה לתת מענה לרופאים שאינם יכולים להתפטר. על פי היוזמה, יחתמו רופאים בכירים ומנהלי מחלקות על עצומת תמיכה במאבק המתמחים והרופאים ולא על מכתבי פיטורים, בשל מחויבותם למחלקות ולחולים, לדבריהם.

בבני ציון חתמו על העצומה כל הרופאים הבכירים, מנהלי המחלקות והמכונים. יוזמי העצומה החלו כבר להפיצה לכל בתי החולים ברחבי הארץ, מתוך שאיפה שיחתמו עליה עד מחר 5,000 רופאים מכל הארץ.

עוד באותו נושא:
לראשונה: רופאים מומחים חתמו על מכתבי התפטרות
המתמחים ימשיכו בהגשת מכתבי ההתפטרות
אידלמן: "עיתוי הגשת מכתבי ההתפטרות אינו נכון"

היענות עצומה ליוזמה

ד"ר יניב דותן, מתמחה במחלקה פנימית בבית החולים בני ציון, הסביר היום לוואלה! חדשות מה עומד מאחורי היוזמה ואמר כי "התחלנו להחתים רופאים על עצומה לאחר הגשת מכתבי הפיטורים, משום שהגענו למסקנה שלא כל הרופאים הבכירים יכולים להגיש את התפטרותם לאור אחריותם על מחלקות ומחויבותם כלפי החולים". עוד אמר דותן כי "ביוזמתם, חתמו הרופאים הבכירים על מכתב שמביע את הזדהותם המלאה עם מאבק המתמחים והרופאים לרפואה ציבורית טובה יותר ולהסכם שיהיה טוב ומקובל על כל הרופאים", והוסיף כי "עד כה ישנה היענות עצומה ליוזמה".

ד"ר איברהים מטר, מנהל מחלקה כירורגית כללית בבית החולים בני ציון בחיפה, חתם על העצומה והסביר מדוע הוא ועמיתיו חתמו עליה ואמר כי "אנחנו רוצים שההסכם המתגבש עם האוצר יהיה ראוי, כי במידה ולא - זהו יהיה סופה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל". מטר סיפר שכמנהל בכיר, עם ותק של כ-25 שנים, משכורתו היא 45 שקלים לשעה בלבד, בעוד משכורת של אחות עם אותו ותק היא 70 שקלים לשעה, "על האוצר לחלק את העוגה כראוי" אמר מטר. מטר הסביר עוד מדוע הרופאים הבכירים לא חתמו על מכתבי התפטרות, אלא רק על עצומת ההזדהות, ואמר כי "יש לנו אחריות על מחלקות ועל חולים ואנחנו לא יכולים לתת יד לכך שמערכת הבריאות תקרוס לגמרי למרות שזהו הכיוון".

הרופאים המתמחים המשיכו בתחילת השבוע במהלך מהשבוע שעבר, בו הם מגישים את התפטרותם, במחאה על ההסכם המסתמן בין נציגי ההסתדרות הרפואית לנציגי משרדי האצר והבריאות. המתמחים טוענים כי ההסכם לא מציע פתרונות מספקים למצוקותיהם, בדגש על גובה שכרם. בין המתפטרים נמנים מתמחים בבית החולים איכילוב בתל אביב, בית החולים וולפסון בחולון, בית החולים הדסה בירושלים, בית החולים מאיר בכפר סבא, בית החולים הלל יפה בחדרה ובית החולים זיו בצפת. ההערכה היא כי מדובר ברוב גורף של המתמחים במרבית בתי החולים.

רופאים מומחים בכירים מבית החולים מאיר בכפר סבא, הצטרפו גם הם בתחילת השבוע למחאת הרופאים המתמחים והחלו לחתום על מכתבי התפטרות, שבשלב ראשון לא הוגשו אלא הופקדו בכספת במשרדי ועד הרופאים של בית החולים. בנוסף, כ-100 רופאים בכירים וכן כ-100 מתמחים מבית החולים רמב"ם בחיפה, חתמו גם הם שלשום על מכתבי התפטרות, בתום כנס חירום שנערך במוסד בעקבות ההסכם המתגבש עם האוצר.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully