וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות רוטשילד התכנס לדיון ראשון: "אירוע מרגש"

פנחס וולף

9.8.2011 / 16:43

הצוות המיוחד שהקים ראש הממשלה להידברות עם ראשי המחאה החברתית החל את עבודתו. "הוועדה הזו שונה מוועדות אחרות נוכח הצורך ברגישות חברתית", אמר יו"ר הוועדה פרופ' טרכטנברג

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד)

הצוות לשינוי כלכלי חברתי שהקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, קיים בצהריים (שלישי) את ישיבתו הראשונה. "זהו אירוע מרגש. זהו גם אחד הימים הקשים ביותר בלוח השנה העברי, אך מעבר לחורבן הוא מסמל גם התחלה חדשה לעם היהודי. אני מקווה שתחילת עבודת הצוות ביום הזה תסמל פתיחה חדשה לעתיד טוב יותר", אמר טרכטנברג בפתח הישיבה, "יש בגל המחאה הזה הבעת כמיהה למשהו ממשי שנקרא צדק חברתי. השינוי תלוי ביכולת ההקשבה שלנו וביכולת לתרגם את רחשי הציבור לשפת ההבנה המקצועית ולשפת העשייה המדינית. זה לא דבר קל, אך אנו נעשה את זה".

עוד על "צוות רוטשילד":
ועדת טרכטנברג תקיים את דיונה הראשון
צוות ההידברות של נתניהו: יותר מ-20 מומחים
זעם במגזר הערבי: אין לנו נציג בוועדת טרכטנברג

הפגנת מחאה של 200,000 בני אדם ברחוב קפלן, תל אביב, במחאה על שחיקת מעומד הביניים ויוקר המחיה, ובקריאה לצדק חברתי, 6 באוגוסט 2011. Ariel Schalit, AP
"השינוי תלוי ביכולת ההקשבה שלנו וביכולת לתרגם את רחשי הציבור לשפת ההבנה המקצועית"/AP, Ariel Schalit

לדבריו, "אני נפעם מההזדמנות הנדירה לחולל שינוי לטובה במדינה היקרה שלנו ואין לנו ברירה אלא להצליח במשימה. הוועדה הזו שונה מוועדות אחרות נוכח הצורך ברגישות חברתית. אתם, חברי הצוות, ניחנתם בשילוב בין מקצועיות ורגישות חברתית".

לאחר הדיון צפויים חברי הוועדה להתחלק לארבעה צוותים - בני ארבעה-חמישה חברים בכל צוות. הצוותים יתמקדו במתן פתרונות לנושאים שראש הממשלה הגדיר אתמול בישיבת הממשלה: שינוי בתמהיל תשלומי המסים – מסים עקיפים מול מסים ישירים, הרחבת הנגישות לשירותים חברתיים, הגברת התחרותיות והיעילות בשוקי מוצרים ושירותים במטרה להפחית במחיריהם וכן צעדי יישום לתוכנית הדיור שכבר הושקו.

עד כה לא נקבע מנגנון הידברות מול המוחים. המנגנון ייקבע היום על ידי השר מיכאל איתן, בתיאום עם פרופ' טרכטנברג. איתן וטרכטנברג יבנו את הכלים לשיתוף הציבור ובניית תהליכי ההידברות. נתניהו ביקש מאיתן להרחיב את הליכי ההידברות ככל שניתן, לאור הניסיון שנצבר בנושאי שיתוף ציבור וממשל פתוח, המצויים תחת סמכותו.

עם סיום עבודת הוועדה, ההמלצות יובאו לקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר יובל שטייניץ, ולאחר מכן יביא ראש הממשלה את הנושא להכרעת הממשלה. בעוד הקמת הוועדה זוכה לשבחים בממשלה, גורמים שונים בה לא מייחסים חשיבות רבה לדיון שיהיה לאחר מכן בקבינט. "ברגע שתהיינה המלצות של ועדת טרכטנברג, חשיבות הדיונים בגוף הביניים (הקבינט הכלכלי-חברתי) תהיה מוגבלת, כי ממילא הממשלה תקבל את ההכרעה הסופית", אמרו הגורמים לוואלה! חדשות.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully