וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה הזהירה את אסד: 'שלא תגמור כמו קדאפי'"

ניר יהב

9.8.2011 / 14:35

מקור דיפלומטי אמר לעיתון "הורייט" כי שר החוץ הטורקי דאווט-אולו צפוי להעביר מסר לנשיא סוריה אסד לפיו טורקיה תצטרף לסנקציות שהטילה עליו הקהילה הבינלאומית, אם לא תיפסק האלימות

מקור דיפלומטי טורקי אמר היום (שלישי) לעיתון הטורקי "הורייט" כי שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו צפוי להעביר במהלך ביקורו היום בדמשק מסר לנשיא בשאר אסד, בו יאמר לו כי "גורלו יהיה כגורלו של שליט לוב מועמר קדאפי אם לא יפסיק לרצוח את עמו". המקור הוסיף כי שר החוץ הטורקי צפוי לדרוש מאסד להפסיק את פעולותיו הצבאיות בערי סוריה באופן מיידי "אחרת טורקיה תכריז כי היא רואה באסד מנהיג בלתי-לגיטימי". השניים נפגשו בשעות הצהריים.

עוד על המהומות בסוריה
דיווח בסוריה: שר ההגנה המודח נמצא מת בביתו
אסד בלחץ: הדיח שר ההגנה ומינה הרמטכ"ל במקומו
סוריה עונה לסעודיה: "ארה"ב מדברת מפי עבדאללה"
סעודיה מחזירה השגריר מדמשק: "די לדיכוי האלים"

נשיא סוריה בשאר אסד (במרכז) עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי ושר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד/רויטרס

במאמר מערכת שפורסם מוקדם יותר היום בעיתון כתב עורך העיתון מוראד יתקן, כי דאווט-אולו יאמר לאסד ולהנהגה הסורית כי אם המשטר בסוריה לא יפסיק באופן מיידי לרצוח אזרחים, "טורקיה תצטרף ליתר הקהילה הבינלאומית, תטיל עימן סנקציות על סוריה ותבודד אותה". במאמר, תחת הכותרת "אסד משחק באש", כתב העורך עוד כי טורקיה לא תמשיך להגן עוד על סוריה והאחרונה תישאר בידי אירן בלבד.

גורם בכיר במשרד החוץ הטורקי אמר לעיתון כי בכוונת טורקיה לשבת "בפעם האחרונה" עם הסורים ולאחר הפגישה הזו ייקבע גורל היחסים בין המדינות וטורקיה תחליט אם לנתקם. "עמדתה של טורקיה כלפי המצב ישפיע על הצעדים הבינלאומיים שיינקטו נגד סוריה. אינני מעריך שתיפתח מערכה צבאית נגד סוריה, כפי שקורה בלוב, שכן הכיוון הרצוי הוא הטלת אמברגו וסנקציות עליה", הוסיף.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully