וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ נתן לרופאים שבוע להגיע להסכם עם האוצר

גלעד גרוסמן ואריאל נוי

8.8.2011 / 0:15

בג"ץ קיים דיון נוסף בעתירה שמבקשת לסיים את הסכסוך בין הרופאים לאוצר. נציגת ההסתדרות הרפואית ביקשה "עוד זמן" וביניש הדגישה שבית המשפט לא יכול לכפות בוררות

בית המשפט העליון מתח אמש (שני) שוב ביקורת על התנהלות ההסתדרות הרפואית במשא ומתן שהיא מקיימת מול משרדי האוצר והבריאות. לאחר שנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש נזפה בשבוע שעבר ברופאים בעקבות החלטתם להחריף את מאבקם, אמרה הערב השופטת ביניש כי "התנהגות ההסתדרות הרפואית אינה מעוררת אמון, לא ככה מנהלים משא ומתן". בתום הדיון העניקה השופטת ביניש לנציגי שני הצדדים שבוע להגיע להסכמות.

מדובר בדיון נוסף בעתירה שהגיש עו"ד דוד פורר, הדורש לאלץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשא ומתן בין הרופאים למשרד האוצר. פרקליטת הרופאים, עו"ד ארנה לין, אמרה בדיון כי "בשבוע האחרון הייתה התקדמות בכל הנושאים. כבודכם לא רואים את ההתקדמות משום שיש הרבה נושאים". לין הוסיפה כי היא מבקשת מבית המשפט לתת עוד זמן כי "לא צריך להרים ידיים".

נשיאת בית המשפט העליון ביניש אמרה כי "קשה להתעלם מהקושי שהמדינה ציינה, שאתם אכן הארגון היציג, אבל יש קושי. איך אתם פועלים בעניין? מכתבי ההתפטרות כבר ישנם. מה אתם עושים?" על כך השיבה לין: "זה מוכר גם בארגונים אחרים. יש נכסי צאן ברזל וזה שיש ארגון יציג אחד, המדינה יכולה לבחור איך לראות זאת וכך גם בית המשפט. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים".

השופטת אסתר חיות ביקשה לדעת מה מעמדם של רופאים שהצהירו על קווים אדומים, שבלעדיהם לא יחתמו על הסכם ועל כך השיבה פרקליטת ההסתדרות הרפואית כי "אנחנו פועלים לפי המשא ומתן. לא כל המשא ומתן גלוי ולכן כולם יודעים שהסיטואציה לא קלה לנו ואנחנו מתמודדים איתה". השופטת ביניש התערבה: "נציגי המדינה מונים מספר קשיים ומשדרים פסימיות. מניתי את הדברים שבגללם המדינה אומרת שאין התקדמות". לין השיבה: "בית המשפט לא יכול לכפות עלינו בוררות".

המדינה טענה בדיון כי "המשא ומתן מסורבל ואינו מתקרב לחתימת הסכם". השופט יצחק עמית אמר ש"בעוד ההסתדרות משדרת מצג אופטימי שיהיה הסדר, המדינה משדרת פסימיות, איך אפשר לדעת מה המצב?" השופטת ביניש סיכמה שהיא מתרשמת שאין התקדמות.

עוד בנושא:

בשבוע שעבר ביניש נזפה ברופאים: "שביתתכם היא יעד"
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully