וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של המוחים: צמצום פערים וסיוע לפריפריה

8.8.2011 / 17:44

מארגני המחאה גיבשו "מסמך חזון" הכולל שישה סעיפים. המסמך שהינו ראשוני כולל שישה סעיפים בהתבסס על "ברית בין האזרחים והמדינה". בין הדרישות: צמצום יוקר המחיה וסיוע לקשישים

מארגני מחאת האוהלים, נציגי הסטודנטים והארגונים החברתיים גיבשו היום (שני) את הדרישות המרכזיות שיועברו לממשלה. לצורך העברת הדרישות סיכמו המוחים על "מסמך חזון" המכיל שישה סעיפים בהתבסס על "הברית", שהם "תובעים בין האזרח והמדינה".

עוד על המחאה - כותרות אחרונות:

60% מהישראלים: לא הגענו להפגנות "מסיבה טכנית"
הגמלאים הפגינו בת"א: "אל תגעו בפנסיה של סבא"
פעילי ימין הפגינו: "נחשוף את השקר של המחאה"

הדרישות כוללות: "צמצום הפערים במדינת ישראל – חברתיים, כלכליים, מגדריים ולאומיים – לרמה נמוכה ויצירת לכידות חברתית הנחוצה לשם קיום המדינה; שינוי עיקרי השיטה הכלכלית כך שיתאפשר תקצוב ראוי ומספק לצורכי היסוד של אזרחי המדינה; צמצום יוקר המחיה, הגעה לתעסוקה מלאה והוגנת ופיקוח ממשלתי על מוצרי יסוד; מתן עדיפות ברורה לפריפריה החברתית והגיאוגרפית במדינה בהשקעת תשומת הלב השלטונית והקצאת משאבים ותשתיות; טיפול בצרכיהם החיוניים ומתן עדיפות לקידומן של אוכלוסיות מוחלשות במדינה בדגש על נכים, קשישים וחולים; השקעת המדינה באזרחיה בתחומי החינוך, הבריאות והביטחון האישי ועוד פתרון אמיתי של צרכים חיוניים בתחומי דיור, תחבורה, תשתיות ציבוריות ועוד באמצעות התערבות ממשלתית".

מארגני המחאה מציינים כי "זהו חלקו הראשון של המסמך המתאר את החזון ומהווה הצעה שתועבר להתייחסות כלל המאהלים והארגונים העוסקים במאבק. מובילי המאבק עדיין עובדים על מסמך המתאר את הדרך להגשמת החזון והוא יוצג כאשר תגדיר הממשלה את המנדט האמיתי שמקבלת הוועדה שמינה ראש הממשלה".

המארגנים מסרו כי הם "מצפים מרה"מ להגדיר את סמכויותיה של הועדה שהקים, את הנושאים בהם תעסוק ואת לוחות הזמנים שלה. כל המשתתפים חזרו והדגישו את דרישתם מהממשלה להקשיב לצעקתו של העם המעוניין בשינוי שיטה אמיתי ולא עוד מאותו הדבר".

לפניות לכתב: boby1979@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully