וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סוכנות אשראי נוספת תפגע בדירוגה של ארה"ב?

סוכנות האשראי מוד'יס, שהודיעה ב-2 באוגוסט כי תשאיר את דירוג האשראי של ארה"ב על כנו, מזהירה כי במידה ולא יבוצעו קיצוצים נוספים, תפגע גם היא בדירוג המושלם כפי שעשתה סוכנות S&P

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה היום (שני) את ארצות הברית, והודיעה כי גם היא עלולה להוריד את דירוג האשראי המירבי של ארצות הברית,AAA, לפני שנת 2013, במידה והתחזית התקציבית תיחלש בצורה משמעותית.

יחד עם זאת, הסוכנות הבהירה כי היא מעריכה שקיימת אפשרות לגיבוש להסכם חדש בממשל האמריקאי, שיצליח להוביל לקיצוץ הגירעון עוד לפני כן.

בסוף השבוע סוכנות האשראי S&P נקטה בצעד ההיסטורי והורידה את דירוג האשראי ל-AA+, מהלך שהוביל, כצפוי, לטלטלה בשווקים ברחבי העולם. ב-2 באוגוסט הודיעה מודי'ס כי היא מותירה את הדירוג המושלם של ארצות הברית על כנו, במידה והקיצוצים המתוכננים אכן יבוצעו.

עוד על הורדת דירוג האשראי:
"סיכוי של 1 ל-3 שתהיה הורדת דירוג נוספת”
האוצר: "טרם התבהרו ההשלכות של הורדת דירוג האשראי"
אתמול באחד העם: הירידות החדות ביותר מאז 2008

"על מנת שהדירוג יישאר על כנו, אנו זקוקים ליותר אמצעים בעזרתם יחס החוב-תמ"ג של ארצות הברית לא יעלה עד אמצע העשור, הרבה מעבר לתחזית של 75% עבור שנת 2012, ולאחר מכן יירד בטווח הארוך יותר", ציין האנליסט מסוכנות מודי'ס, סטיבן הס, בדו"ח שהתפרסם.

בדו"ח נכתב עוד כי "למרות ההידרדרות שחלה בשנים האחרונות במצב החוב, ארצות הברית ממשיכה לנקוט צעדים שהולמים דירוג ברמה מושלמת. לאורך זמן, מצבה של ארצות הברית יעמוד בפני איום במידה ולא ייושמו אמצעים נוספים לטיפול בתקציב בטווח הארוך, אולם עדיין מוקדם לקבוע שלא יינקטו באמצעים הללו", הוסיף הס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully