וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של משה קצב: "ייתכן שלא דיבר אמת"

גלעד גרוסמן

7.8.2011 / 14:27

אביגדור פלדמן, פרקליטו של הנשיא לשעבר, טען כי יש אפשרות שמרשו ניהל רומן עם א' ממשרד התיירות - אותו הסתיר מחוקריו ומביהמ"ש, ועל כן היחסים היו בהסכמה ולא היה מדובר באונס

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אלברטו דנקברג, גדעון צנטנר ודניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

עו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, אמר במהלך הדיון היום (ראשון) בערעורו של קצב בבית המשפט העליון בגין הרשעתו באונס ועבירות מין נוספות ובעקבות עונש שבע שנות המאסר שנגזר עליו, כי ייתכן ומרשו "לא דיבר אמת", והסתיר רומן שניהל עם א' ממשרד התיירות, שבאונס שלה הוא הורשע בבית המשפט המחוזי. הדברים נאמרו בהתייחס לסוגיית מכתב הברכה לשנה החדשה שכתבה א' ממשרד התיירות לכאורה לנשיא לשעבר, שהיא טענה כי כתבה בכפייה. ביחס לתוכן המכתב, אמר פלדמן, "המכתב לא נכתב בכפייה, והוא לא מכתב של בן ערובה עם אקדח לראש, אלא מכתב מהלב".

"על מצחה של א' מוטבע חותם שקר", אמר עו"ד פלדמן ביחס למכתב שכתבה לקצב. הוא תיאר גרסאות שונות שהציגה לטענתו א' לגבי המכתב, כאשר בהתחלה טענה כי אינה בטוחה שהיא כתבה את המכתב, לאחר מכן אמרה שאולי כתבה את המכתב לאביה, ורק בהמשך טענה שקצב אילץ אותה לכתוב את המכתב.

השופט סלים ג'ובראן שאל אם "לא היה ראוי שקצב יזמן אותה לבירור בעקבות מכתב שכזה, המלא באהבה מפקידה שעובדת אצלו? זה מאוד חמור". ובתשובה הסביר פלדמן כי "יש גרסה נוספת, שהוא לא אומר את האמת והיה ביניהם יחסים". באשר לסיבה בגללה שמר הנשיא את המכתב אמר פלדמן כי "יש כמה אפשרויות, בהן התזה שבית המשפט המציא, שהוא שמר על המכתב כהגנה עתידית". בשלב זה התערבה השופטת נאור ואמרה בכעס כי "אני לא מוכנה לשמוע ביטויים כמו המצאה של בית המשפט".

עוד על משפט קצב:
פרקליט קצב: "ייתכן שהיו לו יחסים בהסכמה עם א'"
מקורבי קצב בבוקר הערעור: "הוא מתוח, המשפחה תומכת"
הערעור במשפטו של משה קצב - בדלתיים פתוחות

"לא מצפים ממתלוננת לרשום כל פרט"

"מפלט השיחות שהתקיימו בין קצב לא' עולה מסקנה כי השניים קבעו להיפגש מראש בבית המלון, ולא כדי לעבוד, אלא כדי להתייחד", אמר פלדמן. כמו כן, תקף את התנהלותה של א' בזמן חקירותיה, אמר ש"צפצפה" על ההוראות שלא לדבר עם אנשים אחרים על החקירה, ושוחחה עם מקורבה ירון ארמוזה. "מאיפה הגיע הסיפור של האונס בבית מלון?", שאל.

עוד טען, כי רק כאשר עומתה עם קצב טענה כי הוא פתח את דלת חדר המלון ללא מכנסיים. "ונניח שזה נכון, מה היא עושה? נכנסת פנימה ומתיישבת על המיטה. יש בזה היגיון? גבר שאנס אותה פותח את הדלת ללא מכנסיים והיא נכנסת פנימה ויושבת על המיטה. בעדות בבית המשפט המכנסיים חזרו", אמר.

בשלב זה העירה לו השופטת מרים נאור כי מדובר בשלב הערעור, ולא בסיכומים לפני מתן הכרעת הדין. פלדמן טען כי בית המשפט לא התייחס לאי הדיוקים בעדותה, ולכך השיבה השופטת נאור כי "הגשתם 7,500 עמודי חקירה ועוד מסמכים רבים, אי אפשר לצפות מבית המשפט שיתייחס לכל סתירה". כאשר טען פלדמן כי תיאור האונס עצמו מעורפל לחלוטין, ואי אפשר לדעת אם הופעל כוח, העיר השופט ג'ובראן כי "אי אפשר לצפות ממתלוננת לקחת יומן ולרשום כל פרט".

במהלך הדיון העלו עורכי הדין של קצב טענות גם לגבי האפשרות לאפשר השמעת עדויותיהן של נשים נוספות שתלונתן נגד קצב התיישנה. עו"ד אבי לביא טען כי מבחינה משפטית לא היה מקום לאפשר את העדויות לאחר שהיועץ המשפטי כתב לבג"ץ כי שאר העדויות לא דומות לתיאורים של א' מבית הנשיא וא' ממשרד התיירות, ואינן כוללות תיאורים לגבי יחסי מין. על כך העירה השופטת נאור: "יש לי בעיה עם ההסתמכות שלכם על בג"ץ. אחרי שקצב חזר בו מההסדר והוא לא הוגש לבג"ץ, אתם יכולים להסתמך על מה שהיה שם?".

עו"ד לביא גם מתח ביקורת על עדת השיטה א' ממשרד התחבורה. עו"ד לביא טען כי הדברים שאמרה בעדותה אינם מסתדרים עם עדויות אחרות, ואז אמר מפורשות: "היא שקרנית". הוא הוסיף כי "כאשר היא מייחסת התנהלות של קצב עם שתי נשים נוספות וזה נסתר, זאת עלילה". בשלב זה ביקשו ממנו השופטים בתקיפות שימתן את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully