וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין מפגינים לשוטרים בת"א, חמישה נעצרו

אלפי מפגינים חסמו את צומת הרחובות אבן גבירול-דיזנגוף בתום הפגנת הענק הסמוכה. לדברי המפגינים, המשטרה השתמשה באלימות בפינוי: "הרביצו לאנשים בלי סיבה. הם שכחו שהם סובלים כמונו"

עימותים אלימים נרשמו הלילה (ראשון) בין שוטרי יס"מ וכוחות משטרה אחרים לבין מפגינים אותם ביקשו לפנות בצומת דיזנגוף-אבן גבירול, בתום עצרת הענק שנערכה בסמוך למקום במחאה על מחירי הדיור ויוקר המחיה. חמישה בני אדם נעצרו, וכעבור זמן מה הצליחה המשטרה לפנות לבסוף את הצומת, והתנועה בו חזרה לסדרה. עמית, שהיה עד ראייה לעימותים החריפים, סיפר כי "הרביצו לאנשים בלי סיבה. השוטרים התעלמו מזה שהם חלק מהעם, מזה שהם סובלים מאותן צרות כמונו".

"הפגנת כל הזמנים" - כותרות אחרונות:
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
שלמה ארצי בהפגנת ה-200 אלף: "לכל אחד מגיע בית"
המחאה בתמונות: מאות אלפים מוחים ב"הפגנת כל הזמנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרביצו לאנשים בלי סיבה". המעצרים הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמשטרה נמסר בתגובה כי אכן נעצרו חמישה בני אדם שהפרו את הסדר במקום בתום ההפגנה הגדולה שנערכה ברחוב קפלן. החמישה חסמו את ציר התנועה ומנעו מעבר מכוניות, ועל כן פונו מהמקום.

מוקדם יותר הפגינו מאות אלפי בני אדם ב"הפגנת כל הזמנים" במחאה על מחירי הדיור הגבוהים ויוקר המחייה בקריית הממשלה בתל אביב. המפגינים צעדו ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד לקריית הממשלה בעיר. על פי אחת ההערכות, במקום היו כ-230 אלף בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים חסמו את הציר ומנעו מעבר מכוניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהיגת מחאת הדיור, דפני ליף, נשאה דברים בעצרת ואמרה כי "את הקול הזה אי אפשר להשתיק. הרוח הזו הולכת וגדלה. הולכת ומתעצמת. היא סופה שעוברת בכל הארץ. בלבבות של כל האנשים שעומדים פה ובכל הארץ נושבת רוח של צדק חברתי, של שיוויון, של שיתוף, של חלוקה צודקת. היא נושבת בעוצמה ואי אפשר להשתלט עליה. אומרים לי שהדבר הזה גדול עליי, זה נכון. הדבר הזה גדול מכולנו, והוא של כולנו. זה כל היופי. היום הם יבינו שהם לא יכולים לפלג אותנו. שעת הפרטים הקטנים עוד תגיע, אבל עכשיו זו שעת הזעקה". מלבד ליף, השתתפו באירוע גם אמנים רבים, בהם שלמה ארצי וריטה, וגם מנהיג "הפנתרים השחורים" בעבר, צ'רלי ביטון.

לא רק בתל אביב נערכה הפגנה המונית: בכיכר פריז נערכה עצרת גדולה בהשתתפות כ-23,000 בני אדם. עם הגעת המפגינים למקום נסגרו הרחובות מצומת עזה וארלוזרוב עד לכיכר. בהפגנה לקח חלק הסופר סייד קשוע, והופיעו בה מוש בן ארי ולהקת אתניקס. עצרת מחאה נערכה גם ברחבת חברת החשמל באילת, בהשתתפות אלפים מתושבי העיר והערבה, ובנוסף גם במתחם האוהלים במודיעין נערכה הפגנה, במסגרתה נחסם כביש 443 בצומת שילת. הפגנות נערכו גם בפתח תקווה, בהוד השרון, בחיפה ובערים נוספות.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully