וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגנת כל הזמנים": 300 אלף מפגינים ברחבי הארץ

כתבי וואלה חדשות

6.8.2011 / 22:13

מצומת השומרים בצפון ועד לאילת בדרום יצאו מאות אלפי בני אדם להפגין נגד יוקר המחיה. המארגנים: "פעם שלישית שעם ישראל יוצא מהבית לדרוש את מה שגזלו מאתנו ממשלות ישראל"

מדינה בהפגנה: 300 אלף בני אדם מפגינים הערב (שבת) במספר מוקדים בארץ. ההפגנה הגדולה ביותר מתקיימת בתל אביב, שם על פי ההערכות, כ-230,000 בני אדם צעדו מכיוון כיכר הבימה שבקצה שדרות רוטשילד לעבר רחוב קפלן, בו מתקיימת עצרת מול קריית הממשלה בהשתתפות מארגני המחאה ואמנים. בירושלים צועדים יותר מ-20 אלף בני אדם, ובקריית שמונה מעל ל-3,000 בני אדם. גם בחדרה יצאו אנשים לרחובות, וכ-700 בני אדם צעדו שם ומפגינים כעת במרכז העיר. מוקדם יותר הפגינו בצומת השומרים בצפון כאלף בני אדם, ובשעה זו מפגינים בצומת צמח מעל 200 בני אדם ובראש פינה 300 בני אדם נוספים.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, נשא דברים בהפגנה ואמר כי המניע להפגנה הוא אהבת המדינה: "אולי המדינה הזו מוכנה לוותר עלינו, אבל אנחנו איננו מוכנים לוותר עליה. על החלום לבנות בה את ביתנו. על החלום לגדל בה את ילדינו. אנחנו הצעירים והסטודנטים נמצאים כאן היום כדי לצעוק: יש לנו את הכוח לשנות. אנחנו לא האויב של הממשלה, אנחנו העם שלך".

שמולי הסביר כי לא מדובר במאבק אישי נגד חברים בממשלה, אלא במאבק כלכלי. "אנחנו לא מדברים על שינוי פרסונאלי בהנהגה. אנחנו לא דורשים שינוי קואליציוני בפרלמנט שבחר העם. אנו הצעירים דורשים שינוי בשיטה הכלכלית האכזרית. אנו תובעים כלכלה אנושית ולא דורסנית, אנו דורשים כלכלה המבחינה במצוקות האנשים ולא כזו העוסקת רק בחישוב המספרים. אנו דורשים איזון נכון יותר בין כלכלה חופשית וכלכלה אנושית, אנו דורשים התמודדות רצינית יותר בצמצום הפערים החברתיים, אנו דורשים מתן מענה רחב יותר לצרכי היסוד של האזרחים ובמיוחד של האוכלוסיות היותר המוחלשות במדינה ואנו דורשים השקעה מאסיבית יותר בפריפריה".

שמולי התייחס גם לחייל החטוף, גלעד שליט, ואמר כי "רק מפגין אחד חסר לנו, מי שנמצא בכלא כבר חמש שנים. העם דורש את גלעד שליט".

הזמרת ריטה שהופיעה בעצרת אמרה עם עלייתה לבמה כי "רצון לפרוץ סכרים גרם לנו לצאת לרחובות, וגם אם השינוי יבוא לאט לאט, הוא כבר התחיל". בעצרת הופיעה גם יהודית רביץ וצפוי להופיע שלמה ארצי. כמו כן ינאמו תושבת כפר שלם, מעיין דרעי, הרב בני לאו, העיתונאי והסופר עודה בשאראת, אם חד הורית - שירה אוחיון, יוזמת המחאה, דפני ליף, וצ'רלי ביטון - ממייסדי תנועת "הפנתרים השחורים".

"הפגנת כל הזמנים": צפו בשידור החי מקרית הממשלה בתל אביב

לקראת העצרת, נסגר הבוקר רחוב קפלן לתנועה והוא ייפתח שוב רק לפנות בוקר. כמו כן, בשעה 19:00 נסגר לתנועה רחוב אבן גבירול, בקטע שבין הרחובות קרליבך לארלוזרוב משני הכיוונים, שדרות רוטשילד נחסמו בין כיכר הבימה לבין שינקין, שדרות בן ציון נסגרו בין רחוב המלך ג'ורג' להבימה ורחוב דיזינגוף נסגר לתנועה מרחוב המלך ג'ורג' ועד לרחוב אבן גבירול. המשטרה ממליצה לציבור שלא להגיע בכלי רכב פרטיים לאזור. כמו כן, גם ממד"א נמסר כי הכוננות הועלתה והכוחות תוגברו בכל רחבי הארץ.

מחאה ברחבי הארץ - סיקור מיוחד:
הפגנת כל הזמנים: מפת חסימות הכבישים בתל אביב
עופר עיני: קורא ל-800 אלף משפחות להגיע להפגנה
גם במגזר הערבי מוחים: לכם אין דירות? לנו אין קרקע
פעילים ברוטשילד הקריאו את מגילת העצמאות

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
מפגינים מתקבצים בכיכר הבימה בתל אביב/נמרוד סונדרס

"פעם שלישית שעם ישראל יוצא בעשרות אלפיו מהבית לדרוש את מה שגזלו מאתנו ממשלות ישראל – צדק חברתי", אמר ברק סגל, ממובילי המחאה, בשיחה עם וואלה! חדשות. יגאל רמב"ם, ממייסדי גרעין המחאה, אמר כי "המיקום שנבחר מול קריית הממשלה הוא סמלי. בשלב זה אין שום סיכוי למשא ומתן מכיוון שהצבנו לבנימין נתניהו אולטימטום על חוק הווד"לים. הוא התעלם מאיתנו ולכן אין סיכוי בשלב זה למו"מ". יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי אמר כי "זו תהיה עצרת ענק שתכלול בתוכה את כלל הפעילים במאבק ואת תנועות הנוער".

בתוך כך, כ-23,0000 בני אדם צועדים בירושלים מ"גן הסוס" ועד לכיכר פריז, שם מתקיימת עצרת בהשתתפות הסופר סייד קשוע, והאמנים מוש בן ארי ולהקת אתניקס שמופיעים במקום. גם בדרום מתקיימת הפגנה: כאלף בני אדם הגיעו בשעות הערב לרחבת חברת החשמל בעיר אילת. משם יצאו לכיוון מתחם האוהלים שהוקם בעיר, וכן נערכת הפגנה גם בדימונה. בנוסף, בחדרה התקיימה צעדה בה משתתפים כ-700 בני אדם, וגם בראש פינה ובצומת העוגן בעמק חפר נערכות הפגנות נוספות.

במקביל, כ-1,000 בני אדם הפגינו מוקדם יותר הערב בצומת השומרים שליד יקנעם בצפון. בהפגנה בצפון לוקחים חלק פעילים ממאהלי המחאה הצפוניים, בהם מאהלים בחיפה, חוף הכרמל, יקנעם, טבעון, עפולה, זיכרון יעקב, מגדל העמק ועמק יזרעאל. ההפגנה, שנערכה תחת הכותרת "הפריפריה הצפונית מתעוררת", שמה לה למטרה את אלפי השבים לביתם מבילוי בצפון בשעות הערב המוקדמות, "כדי להזכיר להם שגם בצפון יקר וקשה לחיות".

השתתפו בסיקור המחאה: בועז ווליניץ, קובי דוד, ניר יהב, אריאל נוי ורמי שני

(עדכון ראשון: 20:25)

יצאתם להפגין? שתפו אותנו בחוויות ותמונות בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully