וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "עד סוף השנה ייערכו בחירות חופשיות"

בשיחה עם שגרירים בדמשק, הבטיח שר החוץ הסורי כי עד סוף השנה יתקיימו בסוריה בחירות שישקפו את רצון העם. "ארבע שנות הכהונה של הפרלמנט יסתיימו מוקדם יותר השנה"

"עד סוף השנה ייערכו בסוריה בחירות חופשיות והוגנות, שישקפו את רצון העם", כך הודיע הערב (שבת) שר החוץ של סוריה, ווליד מועלם, בשיחה עם שגרירים שנערכה בדמשק. לדבריו, ארבע שנות הכהונה של הפרלמנט הנוכחי יסתיימו מוקדם יותר השנה, והנשיא, בשאר אסד צפוי לקבוע תאריך לבחירות חדשות עד סוף השנה.

"הקלפי יהיה הקובע", הדגיש מועלם, וקרא לקידום רפורמות נוספות במדינה. "דיאלוג פנים-סורי הוא האמצעי היחיד שיקדם את העם הסורי וייטיב עמו", הוסיף. על אף ההצהרות האופטימיות, סביר להניח שכפי שאירע כבר לאחר שהובטחו רפורמות ושינויים, המפגינים המתנגדים למשטרו של אסד לא ישתכנעו, וימשיכו בהתקוממות.

עוד על האירועים האחרונים בסוריה:
המשטר בסוריה: "המפגינים מקבלים כסף"
סוריה: רבבות הפגינו ביום שישי הראשון של הרמדאן
טבח בסוריה: "הצבא שוחט תושבים בחמה כמו כבשים"
גינוי מרוכך לסוריה במועצת הביטחון של האו"ם

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
"הקלפי יהיה הקובע". טנקים בעיר חמה, מתוך סרטון שהועלה ליו-טיוב/רויטרס

מוקדם יותר היום, הציגה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה את גרסתה לאירועי הימים האחרונים. לפי הדיווח, מספר בכירים בעיר דיר א-זור, שם נהרגו עשרות בני אדם, טענו כי המפגינים זוכים למימון כדי להפגין נגד משטרו של הנשיא אסד. לאור ניסיון העבר, לא מן הנמנע שהשלטונות בסוריה כפו על אותם "בכירים" לומר את הדברים הללו כדי לנקות את השלטונות מאשמה.

אתמול צעדו רבבות מפגינים ברחובות סוריה, מדמשק ועד לדרעא בדרום ולדיר א-זור במזרח – לאחר תפילות הצהריים ביום שישי הראשון של צום הרמדאן, אשר הוגדר על ידי הפעילים כיום בו "אלוהים איתנו". הפגנות נוספות נערכו בקמישלי בצפון ובחומס שבמרכז המדינה.

על פי דיווחי ארגוני זכיות אדם, בהפגנות ביום שישי הגיע מספר ההרוגים המוערך ל-58 בני אדם. לדברי המועצות המקומיות, רבים מההרוגים מתו כתוצאה מאובדן דם או חוסר יכולת להגיע לבית החולים עקב ההפצצות הכבדות של כוחות הביטחון הסוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully