וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: הורד דירוג האשראי של ארה"ב

6.8.2011 / 3:49

בפעם הראשונה אי פעם, הודיעה סוכנות דירוג האשראי S&P כי תוריד את הדירוג של ארה"ב לרמת AA+, בגלל החוב העצום שלה. סין: "ארה"ב התמכרה לחוב. הפוליטיקה בוושינגטון קצרת רואי"

סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה הלילה (שבת) לראשונה בהיסטוריה את דירוג האשראי של ארצות הברית מדירוג AAA לדירוג AA+. בהודעת הסוכנות נאמר כי הורדה נוספת אפשרית בתוך כ-12 עד 18 חודשים. כעת נמוך דירוג האשראי של ארה"ב ממדינות כמו בריטניה, גרמניה, צרפת וקנדה. "הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי התוכנית הפיסקלית עליה הסכימו הקונגרס והממשל אינה מספיקה על מנת לייצב את יכולות החזרת החוב של הממשלה", אמרה הסוכנות.

עוד על משבר החובות של ארה"ב:

פרשנות: הורדת הדירוג של ארה”ב עלולה להוביל להרס בשווקים
דירוג האשראי של ארה"ב נשאר על כנו
ארה"ב ניצלה מפשיטת רגל: "על העשירים לשלם יותר"
פשרה בארה"ב: טריליון דולרים יקוצצו בתוך עשור

מקור המכיר את הדו"ח שפרסמה הסוכנות אמר כי ניתוחה של הסוכנות את מצבה של ארה"ב, שהוביל להחלטה להוריד את דירוג האשראי שלה, פגום ביותר. "קיימים פגמים עמוקים ובסיסיים בניתוח של סוכנות S&P", אמר המקור. עם זאת, המקור סירב לפרט את הפגמים או את מידת חומרתם.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה להורדת דירוג האשראי של מדינתו. בנאום השבועי שלו ברדיו אמר אובמה, שעודכן על ההורדה בדירוג שעות לפני התרחשותה, כי "הקונגרס הגיע להסכמה שתאפשר לנו להתקדם בצמצום הגירעון התקציבי". לדבריו, "על שתי המפלגות, הרפובליקנית והדמוקרטית, לעבוד יחד על תכנית רחבה יותר כדי לסדר את הכלכלה של מדינתו. בטווח הארוך, הבריאות של הכלכלה שלנו תלויה בכך. בטווח הקצר, המשימה הדחופה שלנו צריכה להיות להצמיח את הכלכלה הזו ולייצר מקומות עבודה".

סין גינתה בחריפות את ארצות הברית בשל בעיות התקציב שלה והורדת דירוג האשראי. "העולם זקוק למטבע יציב חלופי. לסין, בעלת החוב הגדולה בין מעצמות העולם, יש את הזכות לדרוש מארה"ב לחשוף את מבנה בעיות התקציב שלה ולהבטיח את נכסי הדולר של סין", נכתב בפרשנות שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

סין: "ארה"ב התמכרה לחוב"

בבייג'ינג אמרו עוד כי "ארה"ב התמכרה לחוב והפוליטיקה בוושינגטון קצרת רואי. על הממשל בוושינגטון להכיר במציאות הכואבת – חלפו הימים השמחים בהם ארה"ב הייתה יכולה פשוט ללוות את דרכה החוצה מבורות שחפרה במו ידיה". מנהל במכון המחקר לרזרבות באוניברסיטה לכלכלה ופיננסים בסין, לי ג'יי, הוסיף כי בעקבות הצעד "יהיה כאוס בשווקים הבינלאומיים לפחות בטווח הקצר".

יועץ הכלכלה של ראש ממשלת הודו, מאנמוהאן סינג, התייחס לצעד בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס ואמר כי צמיחת הכלכלה של הודו לא תושפע מהורדת דירוג האשראי של ארה"ב. לדבריו, עסקת הפשרה שגובשה בתחילת השבוע בוושינגטון באשר להעלאת תקרת החוב "לא הלכה מספיק רחוק".

שר האוצר של הודו אמר כי הורדת דירוג האשראי של ארה"ב יצרה מצב חמור. "יהיה עלינו לנתח את הצעד הזה וזה ייקח קצת זמן", אמר השר בראיון לסוכנות ידיעות במדינה, "המצב חמור ואין יתרון בלצאת בהצהרות שלופות מהשרוול".

ביום רביעי הודיעו שתיים מסוכנויות דירוג האשראי הגדולות בעולם, מודי'ס ופיץ' כי הותירו את דירוגה של ארה"ב ללא שינוי לאחר שהושג הסכם על העלאת תקרת החוב של המדינה, אך מודי'ס הורידה תחזית הדירוג שלה לשלילית, צעד המצביע על הורדת דירוג אפשרית בשנה הקרובה.

סוכנויות מודי'ס ופיץ' הותירו את דירוגה של ארה"ב ברמה של טריפל A, הדירוג הטוב ביותר, אך ציינו כי צעדים נוספים דרושים לצמצום הגירעון התקציבי של ארה"ב על מנת לשמור על דירוג זה. מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג שלה לשלילית. פיץ' הבטיחה לסיים בחינה מעמיקה יותר של ארה"ב עד סוף החודש, ולא שללה הורדת תחזית דירוג אף היא.

ביום שלישי התגברו האמריקנים, לפחות זמנית, על סכנת פשיטת הרגל: מספר שעות לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר את הצעת הפשרה שגיבשו שתי המפלגות להעלאת תקרת החוב של ארצות הברית, אישר גם הסנאט את ההצעה. הסנאט אישר את ההצעה ברוב של 74 תומכים, לעומת 26 מתנגדים. בכך צפויה היתה להגיע לקיצה הדאגה הרבה בשבועות האחרונים, סביב השאלה האם ארצות הברית תוכרז כחדלת פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully