וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פתיחת המשפט: מובארק "חש רגוע יותר" בקהיר

ניר יהב

5.8.2011 / 10:21

אחרי שכפר באישומים המיוחסים לו, ממתין נשיא מצרים המודח חוסני מובארק להמשך משפטו. גורמים רפואיים מדווחים כי "מצבו יציב" וכי המעבר משארם א-שייח' לעיר הבירה הועיל לו

יומיים לאחר שהחל משפטו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, אמרו הבוקר (שישי) גורמים רפואיים בקהיר כי "מצבו הבריאותי יציב". בשיחה עם העיתון המצרי "אל-אהראם", הוסיפו הגורמים כי מובארק שוהה בחדר רגיל בקומה החמישית במרכז הרפואי בקהיר. לדברי הגורמים, למובארק מתלווה צוות רפואי צמוד, בראשות ד"ר יאסר עבד אל-קאדר, המטפל בו.

משפט מובארק - הכותרות האחרונות:

העיתונות הערבית: "מובארק בכלוב - רגע מכונן"
מובארק לבית המשפט: "אני כופר בכל האישומים"
פתיחת משפט מובארק: היסטוריה בתמונות

החל משפט מובארק: הוכנס לכלוב הנאשמים. רויטרס
למובארק מתלווה צוות רפואי צמוד. בתוך הכלוב/רויטרס

"לאחר שמובארק התעורר אתמול בבוקר, הצוות הרפואי ערך לו בדיקות רפואיות שגרתיות", הוסיפו הגורמים. "הרופאים לא הבחינו בשינוי במצבו הבריאותי הכללי". הגורמים גילו עוד כי הנשיא לשעבר מרגיש "רגוע יותר" בבית החולים בקהיר מאשר בבית החולים בשארם א-שייח', שם היה מאושפז עד לפני שלושה ימים.

אתמול עסקה העיתונות הערבית בהרחבה במשפטו של מובארק. תמונתו של מובארק על אלונקה בתוך כלוב הנאשמים הופיעה על עמוד השער של כל עיתון ערבי ברחבי העולם והעסיקה רבות את הכותבים. עורך העיתון הערבי החשוב "אל-חיאת" כתב במאמרו, כי המראה של מובארק בכלוב הנאשמים הוא בלתי נתפס, ובתקשורת במצרים מצוטטים אזרחים מהרחוב שמודים: "לא האמנו שנראה כך את מובארק".

היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" הגדיר את משפטו של מובארק כ"משפט המאה" וטען כי אזרחי מצרים "חוו רגע היסטורי מכונן כשראו את נשיאם לשעבר, ביחד עם שני בניו ושר הפנים לשעבר, מוכנסים לכלוב הנאשמים". בעיתון "אל-חיאת" נכתב, כי "המהפכה המצרית הציגה לעולם מודל תרבותי למשפט ראשון של שליט מצרי מאז תקופת הפרעונים, כהיענות ללחצי העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully