וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על מחיר הסולר: נהגי המוניות חסמו את צומת קפלן בת"א

אור ברקת

4.8.2011 / 11:04

הנהגים שהגיעו להפגנה מול קריית הממשלה בתל אביב, מוחים על מחיר הסולר שהתייקר, לעומת מחיר הבנזין שנותר על כנו. "נמאס לנו, אי אפשר להמשיך ככה", אמרו הנהגים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נהגי המוניות מימשו את איומם והצטרפו לגל המחאות השוטף את הארץ. מאות מוניות הגיעו הבוקר (חמישי) מכל רחבי הארץ וחסמו את צומת הרחובות דרך בגין ודרך השלום בתל אביב מול בניין קריית הממשלה. מאיר דורני מאיגוד המוניות, אמר לוואלה! חדשות, כי למקום הגיעו כ-1,000 נהגי מוניות המוחים נגד העלאת מחיר הסולר. לדברי דורני, הצומת נחסם כמעט כליל.

המחאות החברתיות - הכותרות האחרונות:
עיצומי הרופאים נמשכים: "יש עדיין פערים במשא ומתן"
נתניהו על המחאה: "גל פופוליסטי סוחף את המדינה"
מחאת העגלות: הורים יצעדו היום ב-11 מוקדים
המאבק נמשך: עשרות שלטי מחאה נתלו באתרי בנייה בת"א

הפגנת מוניות בעזריאלי, חוסמים כבישים, יולי 2011. דרור עינב
קראו להוזלת מחיר הסולר. נהגי המוניות בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

הנהגים מוחים על עליית מחיר הסולר ב-30 אגורות לליטר. ביום ראשון הודיעה הממשלה כי מחיר הבנזין שאמור היה להתייקר בתחילת החודש, יישאר על כנו, על ידי הוזלה של מס הבלו. אולם, הסולר לא נכלל בהחלטה זו. "זו הפעם השנייה שלא כוללים את הסולר בהוזלה, נמאס לנו, אי אפשר להמשיך ככה", אמר סגן יו"ר האיגוד עזרא אשכנזי.

אשכנזי הבהיר כי הוא תומך בגל המחאה שהתעורר לאחרונה ברחבי הארץ. "הממשלה הזאת ממשיכה להיות עשירה כשהעם עני. הם מוזילים מצד אחד ובעצם מייקרים מהצד השני, אז מה עשינו בזה?", אמר אשכנזי. אשכנזי מבטיח כי נהגי המוניות לא יהססו להרחיב את המחאה בהמשך גם למקומות נוספים בארץ.

גם שר התחבורה, ישראל כץ, הצטרף לקריאה ופנה ביום שני בדחיפות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להורות על הפחתה מידית גם במחיר הסולר. "אם לא יופחת הבלו על הסולר, כפי שהופחת על הבנזין, יידרש משרד התחבורה להעלות את תעריפי הנסיעה במוניות בשיעור של למעלה מ-5%, וזאת כאשר רק בחודש מרץ 2011 הועלו התעריפים בשיעור דומה", אמר כץ.

הפגנת מוניות בעזריאלי, חוסמים כבישים, יולי 2011. דרור עינב
"הממשלה הזאת ממשיכה להיות עשירה כשהעם עני". נהגי המוניות בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

ראשי המשק - בהם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין ויו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש - פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להפחית את הבלו על הסולר - בדיוק כפי שהדבר נעשה לגבי הפחתת הבלו על הבנזין.

במכתב לראש הממשלה הם מדגישים, כי הסולר לסוגיו משמש להובלת מטענים, לכלי רכב מסחריים, לתחבורה ציבורית, לייצור חשמל וכן בתנורי הסקה בתעשייה. "לפיכך", נאמר במכתב, "לא זו בלבד שיש בהחלטת האוצר מעשה של אפליה בוטה בין צרכני הדלק לסוגיהם, אלא יתרה מכך – ייקור הסולר ומניעת הפחתת ייקורו על ידי הותרת הבלו בגובה הנוכחי, יגרום להמשך מגמת התייקרות מוצרי שירותים וצריכה, שבעקבותיה פרצה מחאתם של יושבי האוהלים. חברות ההובלה וההסעה כבר הודיעו על השבתת הענף, ואנו - איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים - תומכים במחאה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully