וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל"מ זאהר עאטף ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו

זאהר עאטף הורשע ב-2007 בעשרה מקרי אונס ו-5 מעשים מגונים, נשלח ל-6 שנים בכלא והורד לדרגת טוראי. היום החליט בית הדין הצבאי לשחררו. הפרקליטות הצבאית: "זה רולטה רוסית"

ועדת שחרורים צבאית בראשות אלוף-משנה ארז פורת, החליטה היום (רביעי) לשחרר את טוראי זאהר עאטף, אשר הורשע ב-2007 בעשרה מקרי אונס וחמישה מעשים מגונים בהיותו אלוף משנה בתפקיד בכיר באגף כוח האדם בצה"ל. עאטף ישוחרר בתוך 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. בכך ישוחרר עאטף כשנה וחצי לפני שיסיים לרצות את העונש שהוטל עליו – שש שנות מאסר בפועל. זוהי בקשתו השלישית של עאטף להשתחרר, והראשונה שנענית בחיוב.

עוד בנושא
זאהר עאטף: ”מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי”
בית הדין הצבאי ידון בשחרור הקצין שהורשע באונס
אל”מ עאטף: המגע המיני - ביוזמת החיילת

בפתח הדיון בבקשתו טענה התובעת הצבאית הראשית, אלוף-משנה ז'אנה מודזגברישוילי, כי שחרורו של עאטף כשנה וחצי לפני תום מאסרו הוא בבחינת "רולטה רוסית", כיוון שאינו מכחיש את העבירות המיוחסות לו ואינו מביע חרטה. להערכת גורמים בפרקליטות, התביעה עשויה לעתור על הפסיקה לבג"ץ.

לעומת זאת, סניגורו של עאטף, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר כי "אם הוא לא ישוחרר כעת, לפני תום מאסרו, הוא ישוחרר בעוד שנה וחצי ללא פיקוח וללא טיפול. ואז הוא לא יהיה מסוכן, כפי שטוענת התובעת?". עאטף עצמו אמר במהלך הדיון כי "אני מתבייש במה שעשיתי. לא חשבתי שזה פלילי. לא אעשה בעתיד משהו דומה, אני יודע להפיק לקחים".

הוועדה התבססה בהחלטתה על כך שהקצין הורד לדרגת טוראי, עזב את השירות הצבאי מבלי יכולת לחזור אליו, איבד את מעמדו, ריצה עונש ממשי ומעל לשני שלישים ממנו, ו"שילם מחיר יקר". יצויין כי יו"ר הוועדה עצמו, אל"מ פורת, היה בדעת מיעוט כשהתנגד לשחרור: לטענתו, דרגתו ומעמדו של עאטף בעת ביצוע העבירות, והשפעתן על הצבא, מחייבים את דחיית העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully