וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרפתנים בתל אביב: "לחלוב את הטייקונים"

כיכר הבימה, שרגילה לחוות את מפגיני מחאת הדיור, שימשה אמש גם קרקע לאלפי רפתנים, שביקשו להביע את מחאתם על החלטת הממשלה לפתוח את משק החלב לייבוא. "ההמלצות לא נוגעות ברשתות"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק)

אלפי רפתנים הפגינו אמש (רביעי) בכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על החלטת הממשלה לפתוח את משק החלב לייבוא. המפגינים אחזו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "לא ניתן את הרפת לחסל" ו-"ביבי תחלוב את הטייקונים". בשלב מסוים חסמו המפגינים את צומת הרחובות מרמורק-שדרות רוטשילד בדרכם לרחוב אבן גבירול, שוטרי היס"מ ששהו במקום לא פינו אותם.

עוד בנושא מחאת הרפתנים:
שמחון ושטייניץ הכריעו: שוק החלב ייפתח לייבוא
שמחון: תוגש הצעת חוק בעניין משק החלב
הרפתנים מחריפים המאבק: יחסמו את כביש הערבה

הפגנת הרפתנים בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב
הרפתנים לממשלה: "לא ניתן את הרפת לחסל"/דרור עינב

בשבוע שעבר אימץ ראש הממשלה בנימין נתניהו את מסקנות ועדת המשנה לבדיקת משק החלב, הכוללות שורה של מהלכים שמטרתן להגביר את התחרות, ובכלל זה חשיפת המשק לייבוא, הגברת השקיפות של פעילות המחלבות ורשתות השיווק וייעול משק החלב.

ליאור פרמינגר, רפתן בן 18 מהמושב השיתופי מולדת בעמק יזרעאל, אמר בהפגנה: "אני מתנגד לפגיעה - מייבאים חלב וזה יפגע ביכולת לייצר חלב בישראל". אדיריאן גלמן, מרפת "חותם" שבמושב תימורים, אשר עוסק בתחום מזה למעלה מ-20 שנה, הסביר כי "הממשלה החליטה לפתוח ייבוא של גבינות קשות לארץ ואת הליטרים חלב האלה, שפעם אנחנו ייצרנו, מייצרים ברומניה וצרפת - מקומות שבהם הרפתן מקבל סובסידיה מהממשלה".

גלמן הסביר כי הוא חושש לעתידם של בעלי הרפתות הקטנות, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס כתוצאה מפתיחת משק החלב ליבוא. לדבריו, "בישראל אין סובסידיה לרפתנים, והיחידים שמפוקחים על ידי הממשלה - הם הרפתנים. המדינה לא נוגעת באלה שהתעשרו ממכירת החלב: רשתות השיווק , ויצרני החלב, תנובה וטרה". לטענתו, "מה שיקרה בסוף הוא שרפתן בעל רפת קטנה שמפרנס היום את משפחתו בכבוד, יחוסל ולא יוכל להמשיך להתפרנס".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת הרפתנים בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"רפתות קטנות יחוסלו". הפגנת הרפתנים הערב/דרור עינב

בתוך כך, ביום ראשון הקרוב צפויים משרד האוצר ומשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה לאשר הצעת החלטה ליישום ההמלצות. לדברי שר התמ"ת, שלום שמחון, ההמלצות יובילו להכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות, ויתאפיינו בטיפול רגיש ברפתנים. "הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר. השתדלנו לפעול ברגישות. דווקא הרפתנים הקטנים יזכו להטבות. המלצות הוועדה קובעות כי הממשלה תאפשר להם לצמוח ולייצר בשנים הבאות יותר, כך שהכנסתם דווקא תעלה", אמר. בנוסף, תשלם הממשלה סובסידיות בתקופת ההעצמה של הרפתות כדי שיהיו יותר כלכליות ורווחיות. "לא נפגע ברפתנים הקטנים. מטבע הדברים הרפתות הגדולות ישלמו יותר", אמר שמחון.

(עדכון ראשון: 16:59)

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully