וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק לבית המשפט: "אני כופר בכל האישומים"

ניר יהב

3.8.2011 / 11:52

ברשימת עדי ההגנה של נשיא מצרים המודח מופיעים סגן הנשיא לשעבר עומאר סלימאן והגנרל חוסיין טנטאווי העומד בראש המועצה הצבאית השולטת כיום במדינה. נמשכים העימותים מחוץ לבית המשפט

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

משפטו של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, שנפתח הבוקר (רביעי) באקדמיה למשטרה שבפאתי הבירה קהיר, ממשיך להתנהל, כשדיוני היום הראשון מוקדשים לעניינים פרוצדורליים ולהקראת סעיפי האישום השונים. לאחר הקראת סעיפי האישום - הכוללים בין היתר רצח בכוונה תחילה, בגין הוראה לירות על מפגינים - פנה השופט למובארק, וביקש ממנו להשיב. "אני כופר בכל האישומים", אמר מובארק. גם בניו, גמאל ועלא, הנשאמים לצדו, אמרו כי הם כופרים באישומים.

היסטוריה במצרים - נשיא בכלוב הנאשמים:
הבוקר: המשפט נפתח - מובארק על אלונקה בכלוב
במצרים מכחישים: "מובארק לא מת, אך מצבו מידרדר"
אחרי 30 שנה: שלטון מובארק בתמונות
עלייתו ונפילתו של חוסני מובארק

חוסני מובארק. רויטרס
מובארק כופר באשמה, היום בכלוב הנאשמים/רויטרס

חלק ניכר מהדיונים היום הוקדש לרשימות העדים שמבקשים לזמן התביעה וצוותי ההגנה של 11 הנאשמים - הכוללים מלבד מובארק ובניו גם את שר הפנים לשעבר חביב עאדלי, שישה בכירים לשעבר במשטרה ואת איש העסקים חוסיין סאלם, מקורבו של מובארק, שנמלט מהמדינה.

בין העדים השונים שמבקש צוות ההגנה של מובארק לזמן לעדות מטעמו, בלטו בעיקר שני שמות: הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ראש המועצה הצבאית העליונה השולטת כיום במדינה, וסגן הנשיא וראש המודיעין לשעבר, עומאר סלימאן. כמו כן, ביקשו הסנגורים לזמן למתן עדות את שר הפנים הנוכחי, מנסור עיסאווי.

בין השופט לעשרות פרקליטים מתנהלים דיונים ארכניים לגבי רשימות העדים, כמו גם לגבי סעיפי האישום השונים. אחד הסנגורים ביקש לפרסם הודעה פומבית של בית המשפט לציבור, לפיה כמה מהנאשמים אינם מואשמים במתן הוראות לירות על מפגינים. סנגורו של עאדלי פנה לבית המשפט וטען כי לא ניתן להאשים את מרשו ברצח בכוונה תחילה. אותו סנגור גם ננזף על כך שלא הגיש רשימה כתובה של עדים.

עימותים בין תומכי חוסני מובארק ומתנגדיו מחוץ לאולם בו נפתח משפטו, קהיר, מצרים, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
עימותים בין תומכי ומתנגדי מובארק, היום מחוץ לבית המשפט/רויטרס

המשפט נפתח מוקדם יותר הבוקר, לאחר שמובארק הוטס לקהיר משארם א-שייח, שם היה מאושפז בבית חולים מאז לקה בהתקף לב באפריל. הנשיא המודח הוכנס לאולם האקדמיה למשטרה, שם מתנהל המשפט, כשהוא שכוב על אלונקה, והוכנס לכלוב עם יתר הנאשמים. הוא נראה חיוור וכחוש מאוד. הוא בהכרה, אך עיניו עצומות רוב הזמן, ומפעם לפעם הוא פוקח אותן ומשוחח עם האנשים הנמצאים בסביבתו, בהם שני בניו.

מחוץ לבית המשפט, מתלקחים כל העת מחדש עימותים בין תומכיו של מובארק ומתנגדיו, שבין היתר מיידים אבנים וכסאות. כ-8,000 שוטרים ואנשי ביטחון מאבטחים את האזור.

הנשיא שהודח ב-11 בפברואר, בתום הפיכה עממית, מואשם בין היתר ברצח בכוונה תחילה, בגין מתן הוראה לירות במפגינים לא חמושים, כמו גם בקבלת שוחד, במעילה בכספי ציבור ובהשתלטות על נכסי מדינה. אחד הסעיפים, בו מואשמים מובארק ואיש אמונו באלם, עוסק במכירת גז במחיר מוזל לישראל. אחד מעורכי דינו של מובארק, מוחמד עבד א-ראזק, אמר בתגובה לאישומים כי אם מובארק אכן היה נתן הוראה להרוג מפגינים במהלך ההפגנות, "היו נהרגים 800 אלף בני אדם ולא 800".

מפגינים מחוץ לאולם בו נפתח משפטו של חוסני מובארק, קהיר, מצרים, 3 באוגוסט 2011. רויטרס
מפגין מחוץ לבית המשפט אוחז בתמונת קרוב משפחתו שנהרג ובחבל תלייה - בדרישה להומציא את מובארק להורג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully