וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המשבר: נתניהו נפגש עם אידלמן

פנחס וולף ואריאל נוי

3.8.2011 / 0:02

ראש הממשלה אירח במעונו את יו"ר ההסתדרות הרפואית והפציר בו להפסיק את שביתת הרעב. ד"ר אידלמן סירב להיענות לבקשה. לא ברור אם השניים דנו בדרכים להביא לפתרון המשבר

לראשונה מאז הכריזו הרופאים על עיצומים, נפגש אמש (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן. נתניהו הביע דאגה לשלומו של ד"ר אידלמן וביקש ממנו להפסיק את שביתת הרעב, בה החל בשבוע שעבר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ד"ר אידלמן הביע הערכה לפנייתו של ראש הממשלה, אך הודיע כי בשלב זה ימשיך בשביתת הרעב". עם זאת, בלשכת ראש הממשלה לא מסרו האם נתניהו החליט להתערב במשבר הרופאים.

מחאת הרופאים - הכותרות האחרונות:

ביניש נזפה ברופאים: "השביתה שלכם היא יעד"
אידלמן: "אמשיך להיאבק למען הסכם עד שאתמוטט"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

מוקדם יותר דיבר ד"ר אידלמן בבג"ץ במהלך הדיון העוסק בעתירתו של עו"ד דוד פורר, שדורש לאלץ את ראש הממשלה להתערב במשא ומתן בין הרופאים למשרד האוצר. ד"ר אידלמן אמר בדיון כי "הגיעה העת לשינוי משמעותי. אנחנו באומץ לב בלתי רגיל הלכנו על דברים לא פופולריים בקרב רופאים, שמי שעובד יותר יקבל יותר. האוצר יוצא לפגישות אחרות ולא יושב איתנו באופן רצוף. הזדעזעתי מאיך שהאוצר חזר בו מדברים".

ד"ר אידלמן התייחס גם לדברי הנזיפה שהשמיעה נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש כלפי הרופאים. במהלך הדיון אמרה ביניש כי "מה שמפליא הוא שהשביתה שלכם היא יעד בפני עצמו. עיצומים הם אמצעי ולא מטרה. המטרה היא לסיים את הסכסוך. זו צריכה להיות המטרה שלכם, ולא צריך לחפש כלי נשק". לדברי ד"ר אידלמן, "הצטערתי לשמוע שהשביתה הפכה מאמצעי למטרה, זה בפירוש לא כך. היה חשוב לנו לסיים מהר ככל שאפשר. בכל יום שחולף, הצרכים והציפייה עולים".

עוד אמר ד"ר אידלמן בדיון בבג"ץ כי "למדתי מאנשי משרד האוצר את דרך ניהול המשא ומתן. שום דבר לא נסגר עד שלא נסגר סופית. אפשר לחזור עד שלא סוכם סופית. הישיבות האחרונות נגמרו בזה שאני אומר לאוצר 'בואו נסגור דברים' ואז זה פוצץ. סיימנו דיון ב'בואו נסכם' - ואני שומע לא ולא! לא מוכנים לסכם כל נושא שיש הסכמה. לא מוכנים לסכם דיון. לא מוכנים ולא מסכימים. כל פעם אני מבקש והם לא מוכנים לעלות על הכתב. טוענים שאנו ארגון חזק ולכן אנו מפעילים כוח חזק ואני שואל את בית המשפט: ארגון שלא מצליח במשך 136 לסגור הסכם הוא ארגון חזק? הוא ארגון שצריך להתבייש בשיטות שהוא משתמש בו?" הנשיאה ביניש סיכמה ואמרה כי "ד"ר אידלמן הציג את הדאגה העמוקה והאמיתית שלו למערכת הבריאות ואנו שותפים לה". שופטי בג"ץ החליטו לדחות את המשך הדיון בעתירה ליום שני הבא.

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully