וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: המוחים יצטרכו לסגת מחלק מהדרישות

פנחס וולף

3.8.2011 / 0:02

אחרי פרסום מסמך "שמונת הסעיפים" הכולל את דרישות מובילי המחאה, מזהירים בלשכת רה"מ נתניהו מחוסר אחריות. "גם המוחים יצטרכו לחשוב מה אפשרי ומה לא ראוי בכלל שיועלה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיבו אמש (שלישי) באדישות למסמך הדרישות שפרסמו מוקדם יותר נציגי 40 מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו בלשכת ראש הממשלה כי "בסוף, הקופה היא אחת. לאותה קופה יש יכולות, בזכות המדיניות הכלכלית שהתנהלה פה בשנים האחרונות לטפל בדברים, אבל מאידך גיסא גם היא מוגבלת".

עוד אמרו בלשכת ראש הממשלה כי "כל הנושאים יועלו על השולחן במסגרת הצוות שראש הממשלה מקים. מתוכם ייבחנו אלה שיכולים לסייע לטיפול בבעיות חברתיות וכלכליות בישראל. צריך לגלות אחריות. גם מארגני המחאה, כמו כל הגורמים המעורבים יצטרכו לשבת בשיקול דעת ולחשוב מה אפשרי מהדרישות האלה ומה לא ראוי בכלל שיועלה מלכתחילה כדי להגיע להישגים אמיתיים".

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:

מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
השר אהרונוביץ': "מחאת האוהלים מוצדקת, עלינו לסייע"
מה דעתכם על הדרישות? בואו לדבר על זה בפייסבוק

ישיבת כל ראשי המחאות מגבשים מסמך דרישות, יולי 2011. דרור עינב
"לאותה קופה יש יכולות". פגישת נציגי המחאה, הערב/דרור עינב

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) התייחס אף הוא לרשימת הדרישות ואמר כי "הדרישה להגדלת הסיוע במשכנתאות ובשכר דירה היא נכונה וצודקת וכן הדרישה להפחית מע"מ, בתנאי שהכוונה להפחתה היא מידתית וריאלית. שאר הדרישות מעידות שמנהיגי המחאה הם צעירים אידיאליסטים חסרי אחריות וראייה ממלכתית. הדרך לפשיטת רגל של כל כלכלה לאומית רצופה יישום כוונות טובות ויקרות מדי".

שאמה-הכהן הוסיף כי "מנהיגי המחאה דורשים הוצאות של עשרות מיליארדים בשנה, בלי להצביע על מקורות תקציביים. המחאה תרמה לחברה הישראלית סדר יום אזרחי וחיסול האדישות הלאומית. הדרישות שהחלו בהצבת מצלמות במשא ומתן והכתבה לראש הממשלה לנהל עמם משא ומתן ישיר, היו בבחינת סימן למעידת הנהגת המחאה מהקונצנזוס הלאומי אל שדה המחלוקת. הישגי המחאה יגיעו מעבודת מטה של ועדת השרים ולא מדרישות לא ריאליות".

תחת הכותרת "קווים מנחים לסדר יום חברתי-כלכלי חדש", פרסמו המוחים מסמך דרישות ראשוני עם שמונה סעיפים שלגביהם כבר הושגה הסכמה. במסמך ציינו נציגי מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים כי הם דורשים להפחית את המסים העקיפים (בעיקר מע"מ), להשקיע את עודפי הגבייה במסים בחזרה לאזרחים דרך תקציב המדינה, ביטול חוק ועדות הדיור הלאומיות, הגדלת תקציב הסיוע של משרד הבינוי והשיכון, החלת חוק חינוך חובה חינם החל מגיל שלושה חודשים, תוספת של תקנים, מיטות ומכשור רפואי ותשתיות בריאות בכל רחבי הארץ, בלימה הפרטת מוסדות רווחה ובריאות הנפש וכן התחייבות של הממשלה לביטול הדרגתי של עבודה קבלנית במגזר הציבורי.

יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, אמר לאחר גיבוש ההסכמות כי "בהמשך למסמך ההבנות שפורסם יש לנו בקשה אחת מראש הממשלה, מחר אמור לעלות חוק הוד"לים לכנסת, אנחנו מצפים מראש הממשלה והממשלה שלא לעלות את החוק מחר לדיון בכנסת. אם החוק יעבור, 200 אלף אנשים בכיכרות יגיבו וירצו לראות ישראל טובה יותר".

שמולי הוסיף כי "כולנו רוצים לראות בישראל את ביתנו, לבנות חברה טובה וצודקת יותר, גם אם המדינה רוצה לוותר עלינו, אנחנו לא רוצים לוותר עליה. מטילים בנו ספק, מנסים ליצור בינינו מחלוקות, הדבר הכי קל זה לחשוב בכיוון סקטוריאלי, אבל אנחנו מחפשים משהו רחב ומשמעותי יותר. אנחנו נענים בחפץ לב להזמנתו של ראש הממשלה להידברות תחת המגבלה של חוק הווד"לים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully