וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"

2.8.2011 / 20:05

נציגי 40 מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים ניסחו מסמך מוסכם שמכיל שמונה סעיפים. המוחים דורשים בין היתר חינוך חינם מגיל 3 חודשים, ביטול חוק הווד"לים וקץ להפרטה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

נציגי 40 מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים המכונסים היום (שלישי) בתל אביב, ניסחו מסמך דרישות ראשוני. תחת הכותרת "קווים מנחים לסדר יום חברתי-כלכלי חדש", צוינו שמונה סעיפים שלגביהם כבר הושגה הסכמה.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות
מה אתם חושבים על הדרישות? בואו לדבר על זה בפייסבוק
איחוד במחאה: יוקם פורום משותף ל-40 מאהלים
השר אהרונוביץ': "מחאת האוהלים מוצדקת, עלינו לסייע"
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"

במסמך ציינו נציגי מאהלי המחאה וראשי התאחדות הסטודנטים כי הם דורשים להפחית את המסים העקיפים (בעיקר מע"מ), להשקיע את עודפי הגבייה במסים בחזרה לאזרחים דרך תקציב המדינה, ביטול חוק ועדות הדיור הלאומיות, הגדלת תקציב הסיוע של משרד הבינוי והשיכון, החלת חוק חינוך חובה חינם החל מגיל שלושה חודשים, תוספת של תקנים, מיטות ומכשור רפואי ותשתיות בריאות בכל רחבי הארץ, בלימה הפרטת מוסדות רווחה ובריאות הנפש וכן התחייבות של הממשלה לביטול הדרגתי של עבודה קבלנית במגזר הציבורי.

ישיבת כל ראשי המחאות מגבשים מסמך דרישות, יולי 2011. דרור עינב
על שמונה סעיפים הם כבר הסכימו. הפגישה הערב/דרור עינב

יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, אמר לאחר גיבוש ההסכמות כי "בהמשך למסמך ההבנות שפורסם יש לנו בקשה אחת מראש הממשלה, מחר אמור לעלות חוק הוד"לים לכנסת, אנחנו מצפים מראש הממשלה והממשלה שלא לעלות את החוק מחר לדיון בכנסת. אם החוק יעבור, 200 אלף אנשים בכיכרות יגיבו וירצו לראות ישראל טובה יותר".

שמולי הוסיף כי "כולנו רוצים לראות בישראל את ביתנו, לבנות חברה טובה וצודקת יותר, גם אם המדינה רוצה לוותר עלינו, אנחנו לא רוצים לוותר עליה. מטילים בנו ספק, מנסים ליצור בינינו מחלוקות, הדבר הכי קל זה לחשוב בכיוון סקטוריאלי, אבל אנחנו מחפשים משהו רחב ומשמעותי יותר. אנחנו נענים בחפץ לב להזמנתו של ראש הממשלה להידברות תחת המגבלה של חוק הווד"לים".

אחד ממובילי המחאה בתל אביב, יגאל רמב"ם, אמר לוואלה! חדשות לפני הפגישה כי "אנחנו הולכים לגבש קו אחיד ולשמוע את התחושות והרצונות של כל נציגי המאהלים כי רוטשילד הוא לא המאהל היחיד בארץ, למרות שהוא הגדול מכולם. להערכתי, הם ישאלו שאלות קשות לגבי ההתנהלות שלנו וזה בסדר גמור. נגבש קו אחיד, בין אם זה להמשך המשא ומתן מול הממשלה, ובין אם זה להמשך ההתנהלות שלנו מבחינה ציבורית. אנחנו מקיימים את הפגישה הזו כדי שכולם ירגישו שותפים וכדי להביע תמיכה אחד בשני".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully