וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש נזפה ברופאים: "השביתה שלכם היא יעד"

אריאל נוי

2.8.2011 / 16:21

במהלך דיון בבג"ץ הפתיעה נשיאת בית המשפט העליון את ראשי ההסתדרות הרפואית והביעה התנגדות נחרצת למהלכיהם. "המטרה היא לסיים את הסכסוך, ולא צריך לחפש כלי נשק"

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, נזפה היום (שלישי) בראשי ההסתדרות הרפואית בעקבות החלטתם להחריף את מאבקם. במהלך דיון בבג"ץ בעתירתו של עו"ד דוד פורר, שדורש לאלץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשא ומתן בין הרופאים למשרד האוצר, אמרה ביניש כי "מה שמפליא הוא שהשביתה שלכם היא יעד בפני עצמו. עיצומים הם אמצעי ולא מטרה. המטרה היא לסיים את הסכסוך. זו צריכה להיות המטרה שלכם, ולא צריך לחפש כלי נשק".

ביניש הוסיפה כי "האבסורד הוא שאתם אומרים שיש משא ומתן. גם המדינה אומרת את זה אבל הצורך שלכם לשבת בשטח הוא לא תחליף למשא ומתן. בשבוע האחרון אתם לא מעבירים את הרושם שאתם מעוניינים במשא ומתן. הזמן מתבזבז על דעת קהל ולא על משא ומתן. שברתם את השיא, וזה חוזר על עצמו בשביתות רופאים".

גם נציגת הפרקליטות, עו"ד חני אופק, הצטרפה לביקורת. לדבריה, "השביתה פוגענית, והיא גורמת לנזקים שעלולים לסכן חיים. אנשים שסובלים ממחלה שחבויה אצלם, השביתה מסכנת אותם. הפעולות האבחוניות שמקדימות את הטיפול מסכנות אותם. המחויבות של גורמי המדינה לרבות השבוע האחרון היא מלאה. הממונה על השכר, ואנשים נוספים פינו את היומן שלהם".

במהלך הדיון ביקשו נציגת המדינה ובית המשפט לחשוף את מסמך ההבנות שסוכם באחרונה בין נציגי האוצר לראשי ההסתדרות הרפואית, אולם פרקליטת הרופאים, עורכת הדין ארנה לין סירבה לכך. על הדרישה לערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתרון המשבר אמרה הנשיאה ביניש כי "אנחנו לא מתכוונים להכתיב לראש הממשלה".

מחאת הרופאים - הכותרות האחרונות:

אידלמן: "אמשיך להיאבק למען הסכם עד שאתמוטט"
המדינה לבג"ץ: "רק בוררות תסיים שביתת הרופאים"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully