וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפתנים מחריפים המאבק: יחסמו את כביש הערבה

עמירם כהן

2.8.2011 / 15:41

הרפתנים ממשיכים במלחמה בפתיחת שוק החלב לייבוא, ומתכננים הפגנות וחסימות כבישים. שרת החקלאות אורית נוקד: "ועדת קדמי לא מקצועית, אגיש תכנית לממשלה תכנית חליפית"

מאבק החקלאים נגד פתיחת שוק הגבינות ליבוא והורדת חלקם בתמורה למכירת חלב גולמי למחלבות מחריף. חקלאים של ישובי הערבה הדרומית הודיעו כי יחסמו את כביש הערבה בצומת קטורה, החל מיום ה' ב-16:30.

בכוונת החקלאים והרפתנים של ישובי הערבה לחסום את הכביש באמצעות תהלוכת כלים חקלאיים וכמו כן לשפכו עליו חלב. מחר ישביתו כליל יצרני החלב את אספקת החלב למחלבות ויקיימו צעדת מחאה החל מ-19:30, שתצא מרחוב מרמורק ותגיע דרך הרחובות אבן גבירול ושאול המלך לרחבת מוזיאון תל אביב שם יקיימו עצרת מחאה.

מנתונים שפרסמו מעמותת החלב והתאחדות מגדלי הבקר, אם לא יבוטלו החלטות ועדת השרים, ייסגרו 300-400 רפתות בישראל - רובן ככולן במושבים מכלל 950 הרפתות בישראל.

"סיכול ממוקד של ענף החלב"

שרת החקלאות אורית נוקד התבטאה היום בחריפות רבה כנגד המלצות ועדת קדמי. לדבריה, פעלה הוועדה ללא שיתוף והתייעצות עם הגורמים המקצועיים במשרד החקלאות, ומשמעות ההמלצות שהעבירה הוא הרס ענף החלב.

נוקד הודיעה כי ביום ראשון הבא תגיש לממשלה המלצות חליפיות לטיפול בהתייקרויות במשק החלב. בהצעות, תפרט שרת החקלאות שורה של צעדים שיוזילו, לדבריה, את מחירי המוצרים לצרכן באופן מיידי ובו בעת ימנעו פגיעה אנושה ברפתות וברפתנים.

נוקד מסרה על תוכניתה להגיש הצעה חלופית בביקור שערכה בשיתוף מועצת החלב ברפתות ובמחלבות המשפחתיות במושבי השרון. בשיחה עם רפתנים בכפר ויתקין, אמרה נוקד כי המלצות ועדת קדמי מהוות "סיכול ממוקד של ענף החלב כולו". לדבריה, 40 טון של גבינה מיובאת משמעותה סגירת רפת חלב בפריפריה והעברת יצור החלב של אותה רפת לאירופה.

נוקד הוסיפה כי המלצות הוועדה לא רק שלא יוזילו את מחירי מוצרי החלב, אלא ייקרוו אותם ויגרמו למחסור בחלב ובמוצרי חלב בסיסיים בישראל בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully