וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכניו של מנהיג הכת: "לא ידענו, זה שיגעון"

שכנים של מנהיג הכת החשוד שהתעלל מינית, נפשית ופיזית בנשים וילדים, טוענים כי ידעו על נישואיו לשש נשים, אך לא ידעו על מקרי ההתעללות הקשים. "אף אחד לא התפלל במניין שלו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שכניו של ראש הכת שנעצר בשבועות האחרונים בחשד להתעללות בשש נשים ובילדיהן, נתקפו היום (שלישי) בהלם עם פרסומה של הפרשה הקשה.

ראש הכת, המשתייך לחסידות ברסלב ואשר טען בעבר כי הוא מתלמידיו של הרב ישראל אודסר, ממנהיגי חסידות ברסלב שמת בשנת 1994, התגורר עם נשותיו וילדיהם בלב שכונה חרדית בירושלים. בתוך השכונה הפעיל ראש הכת בית כנסת של חסידות ברסלב, אותו החרימו חלק מתושביה בעקבות הידיעה על קיומה של פוליגמיה בביתו, דבר בלתי מקובל ברחוב החרדי.

יוסי, תושב השכונה ומכרו של החשוד, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "חלק מהתושבים בשכונה תמיד ידעו על כך שיש לו שש נשים וראו בכך דבר משונה מאוד, זה התבטא בכך שאף אחד מהשכונה לא היה מתפלל במניין שלו". אחד השכנים אף סיפר, כי באחד המקרים קמה מהומה כאשר כמה מילדיו של ראש הכת יצאו לטייל ואחד השכנים, שיודע על קיומה של הפוליגמיה, נתקל בהם. "הוא צעק עליהם ומחה על על כך שבבית אחד מסתובבות כמה נשים עם גבר אחד", סיפר.

החשדות החמורים להתעללות - הכותרות האחרונות:

חברי כת חשודים שהתעללו בילדים ונשים והיכו אותם
היסטוריה של התעללויות: מגואל רצון ועד אליאור חן
משרד הרווחה מציג: כך תזהו נפגעי כתות

"איך דבר כזה קיים במדינה שלנו?"

שכן אחר סיפר כי לא ידע על הפוליגמיה המתקיימת בביתו של האיש. "לא שמעתי על זה. זה שיגעון. משהו כאן לא בסדר לפי דעתי", אמר השכן והוסיף, כי "זה מותר על פי ההלכה? אין דבר כזה. זה התעלמות מחרם רבינו גרשום. במדינות ערב היה שתי נשים מקסימום. אבל שש בבת אחת ביחד? איך אנשים הסכימו לזה? איך דבר כזה קיים במדינה שלנו? מסכנות הנשים, איפה הוא מצא אותן?".

השכן סיפר כי בעבר יצא לו לשוחח עם ראש הכת מספר פעמים אך באף אחד משיחותיהן המשותפות לא עלתה עובדת נישואיו לשש נשים: "בכל פעם שהיינו נפגשים הייתי שואל אותו מה שלומו. לפני חודש פגשתי אותו ודיברתי איתו שוב, אבל הוא לא סיפר לי על כך כלום אף פעם", אמר השכן.

גם בחסידות ברסלב מסתייגים ממעשיו של ראש הכת. נתן משי, חסיד ברסלב בעצמו וכתב של מוקד החדשות החרדי "קול הציבור", אמר לוואלה! חדשות, כי "יש בברסלב עניין להתחתן מוקדם יותר ממה שנהוג בציבור החרדי הכללי, אבל אין שום דרך גם אפילו לפי ה'סבא', שהוא חלק נוסף בתוך ברסלב, להתחתן עם כמה נשים. זה מנוגד לאידיאולוגיה של ברסלב ואין שום סיבה לנכס את זה אלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"העובדים הסוציאליים מזועזעים מהמפגשים עם הילדים"

גורמי רווחה שהיו מעורבים בפרשת ההתעללות הקשה אומרים כי המקרה, שהיה מוכר להם, לא טופל עד כה כיוון שעד שאין תשתית עדויות מספיק חזקה אי אפשר להכניס לפעולה את פקידי הסעד ולפרק משפחות.

רובי גולדברג, מנהלת מנהל שירותי קהילה באגף הרווחה של עיריית ירושלים סיפרה כי חברי הכת עברו מספר דירות וכך הצליחו לבלבל את גורמי הרווחה: "אותה משפחה עברה בין מספר כתובות בירושלים וכך טשטשה את עקבותיה גם בפני אנשי הרווחה וגם בפני אנשי מערכת הבריאות. לטובת המשימה של הטיפול בנפגעי הכת גויסו 20 עובדים סוציאליים מהעירייה. בימים אלה נמצא עובד סוציאלי בכל נקודה שבה נמצאים נפגעי הכת. העובדים הסוציאליים מזועזעים מהמפגשים עם הילדים".

יעל המרל, האחראית על יחידת נפגעי כתות במשרד הרווחה, שהוקמה אחרי חשיפת הכת של גואל רצון, אמרה כי "מדובר בילדים שהיו סגורים לעולם ואנחנו צריכים לתת להם דרכים חדשות להתמודדות עם העולם האמיתי".

לדברי המשטרה, האישה שחשפה את הפרשה הייתה חברה בכת במשך שנתיים ופרשה ממנה לחיים הציבוריים ולאחר מכן חשפה את הפרשה בפני גורמי רווחה. מנחם וגשל, המשנה למנכ"ל משרד הרווחה, סיפר כי "העדות של אותה אישה נתנה את האפשרות לחדור לתוך הנעשה בתוך הכת. לא כל סטייה חברתית היא עבירה על החוק. כדי שפקידי הסעד של משרד הרווחה לא יואשמו בחטיפת ילדים צריך לבסס תשתית של עדויות ולכן עדות אותה אישה הועברה מיד למשטרה ולמעשה זו הייתה תחילתה של הפעולה המשותפת של הרוווחה, עיריית ירושלים והמשטרה".

השוטרים ציינו כי הייתה החמרה משמעותית ביחס האלים כלפי הנשים והילדים בשנתיים האחרונות. שלמה דאי, ראש מפלג תשאול וראש צוות החקירה, אמר כי "זהו המקרה החמור ביותר בו נתקלתי בתור שוטר. אנשים בסופו של דבר סיפרו מרצונם על כל הדברים שעברו וגם ילדים בני 14 שיתפו פעולה באופן מלא עם השוטרים ונתנו עדויות חשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully