וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגרון מופתעים מבג"ץ: "כופה על הממשלה את רצונו"

יהושע בריינר

2.8.2011 / 15:33

תושבי המאחז בבנימין שבג"ץ הורה לפנותו זועמים על ההחלטה: "התערבות בוטה של בית המשפט בעיקרון הפרדת הרשויות". בשלום עכשיו מברכים: "על המתנחלים לגלות אחריות למצב הכלכלי"

במאחז מגרון שבבינימין הופתעו היום (שלישי) מאוד מהחלטת בג"ץ לפיה על המדינה לפנות את המאחז כולו. "נעשה היום צעד מר ונמהר בו ניתן פסק דין שמורה למדינה להרוס יישוב בארץ ישראל", אמר איתי הראל, ממקימי מגרון. "זה דבר חמור שלא נעשה מעולם בתולדות המדינה, תוך התערבות בוטה של בית המשפט בעיקרון הפרדת הרשויות. יש כאן תקדים משפטי חמור ביותר בכך שלמרות שהשופטים יודעים שמתנהלים הליכים בנושא זכויותינו בקרקעות בבית משפט השלום, שהוא המוסמך לדון בעניין, דורית ביניש והשופטים מרשים לעצמם להתעלם מכך בבוטות ולכפות על הממשלה את רצונם. בעזרת ה' הצדק עוד ייצא לאור".

כעת בוחנים התושבים את המשך צעדיהם בנושא. "אנחנו נאבק על הבתים בכל מקרה, בתקווה שלא נגיע לסיטואציה של פינוי", אמר הראל. "אני בטוח שגם באפריל בשנה הבאה תוכל לבוא ולשתות קפה בבית שלי במגרון".

עוד על מאחז מגרון:

בג"ץ למדינה: פנו את מגרון עד סוף חודש מרץ
המדינה ביקשה דחייה נוספת לפינוי המאחז מגרון
מתח במגרון: המדינה תהרוס שלושה מבנים כמתחייב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפונה עד מרץ? המאחז מגרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי רואה, ראש מועצת בנימין, אמר בתגובה להחלטת בג"ץ כי "בג"ץ החליט לחמם את האווירה עוד יותר. אנחנו מצטערים שבית המשפט העליון מוסיף דלק למדורה. אני מקווה שהממשלה תמצא את הדרך להרגיע. זה לא הנושא שעליו המדינה צריכה להתעסק באמצעות בג"ץ או צבא. אנחנו לא הולכים כרגע לשום עימות. בג"ץ נקב בתאריך ואני מקווה שלא נגיע למצב של עימות. זה מיותר למדינה ולעם ישראל, יש צרות יותר גדולות".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי "בג"ץ בראשות הנשיאה ביניש שוב אינו מפספס הזדמנות לפסוק נגד ההתיישבות ולהשליך גפרור לתוך חבית אבק השריפה ללא כל צורך. מי שהתיר באחרונה למחבל חיזבאללה מוסטפה דיראני לתבוע מיליונים ממדינת ישראל בטענות הזויות, מונע היום מעשרות משפחות להשמיע את טענותיהן המשפטיות בערכאות הבוחנות מסמכים וראיות, מבטל בהינף יד הסכם שהולך ומבוצע וחורץ את גורלן בלא משפט צדק".

בארגון שלום עכשיו הביעו סיפוק מהחלטת בג"ץ. "על המתנחלים לגלות אחריות למצב הכלכלי והחברתי במדינה, לחשוף את עלויות הפינוי ולפנות לאלתר את המאחז באופן שקט ומסודר. בכוונתנו לדרוש מהממשלה לגנוז את התוכנית השערורייתית להעניק בתים צמודי קרקע ללא מכרז לפורעי החוק ממגרון, זאת בזמן שבכל הארץ הציבור קורס בשל מצוקת הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully