וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ': "מחאת האוהלים מוצדקת, עלינו לסייע"

רמי שני

2.8.2011 / 13:59

תמיכה מהממשלה: השר לביטחון פנים אמר במהלך סיור בדרום כי הוא תומך במפגינים וכי על הממשלה לשנות סדרי עדיפויות. לדבריו, "יש דברים מוצדקים בדרישות של המפגינים"

בניגוד לגורמים פוליטיים שונים שהביעו התנגדות למחאה החברתית, בישראל ביתנו דווקא תומכים: השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' צידד במחאה החברתית על יוקר המחיה שהתפתחה בשבועות האחרונים ואמר שהיא בהחלט מוצדקת: "זאת מחאה ספונטנית. היא מוצדקת. היא באה מתוך העם ולכן אני חושב שצריך לסייע לאנשים", אמר אהרונוביץ' במהלך סיור שערך היום (שלישי) בדרום. "ראש הממשלה החליט על הקמת צוות שיישב עם ראשי הארגונים שמובילים את המאבק ויפעל כדי לתת פתרונות. לא מדובר על שליפה של פתרונות מהיום למחר, אבל יש דברים מוצדקים בדרישות של המפגינים. צריך להקצות לכך כספים. צריך לשנות את סדרי העדיפויות. אני מעריך שזה מה שיקרה, או שיוגדל הגירעון התקציבי. המחאה הזאת היא אמיתית וצריך לסייע להם. אני מקווה שההנהגה תדע לעשות את זה".

אהרונוביץ' קיבל תדריך וסקירה על פעילותו של צוות מיוחד שהוקם במשטרה ושאמור לתת מענה לעבירות של פגיעה בתשתיות כמו צינורות הולכת דלקים, מערכות חשמל וכדומה.

המחאה נמשכת - הכותרות האחרונות:
ראשי המחאה והסטודנטים מתכנסים לגיבוש מסמך דרישות
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"
השר ארדן: "לא מחפשים סדקים במחאה, נבצע שינויים"
יו"ר הכנסת על המחאה: "מזהה ניצנים של אנרכיה"
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"המחאה הזאת היא אמיתית וצריך לסייע. אני מקווה שההנהגה תדע לעשות את זה", אמר אהרונוביץ'/נמרוד סונדרס

אהרונוביץ' התייחס במהלך הסיור גם להיערכות המשטרה לקראת כוונת הפלסטינים להכריז חד-צדדית על מדינה בספטמבר. לדבריו, המשטרה נערכת לכל תרחיש אפשרי שעלול להתפתח ואין בידי המשטרה התרעות ספציפיות. "יש הרבה סימנים למה שעלול להתרחש, אבל אין מידע מדוייק וקונקרטי המצביע על אפשרות של הפרות סדר", אמר אהרונוביץ'.

השר לביטחון הפנים נשאל גם לגבי תקריות הירי שאירעו אתמול בגבול עם לבנון ובמחנה הפליטים קלנדיה, ואמר כי יש לבצע פעולה צבאית רחבה בנושא: "יש טפטוף קסאמים שנמשך כבר זמן רב ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. יש הצטברויות של מקרים. ההבדל בין פצוע לבין פגיעה בגן ילדים הוא קטן מאוד. להבנתי צריך לעשות כאן פעולה הרבה יותר רחבה ואני מדבר בהיבט הצבאי. אנחנו רואים, שהשטח לא רגוע. לא בצפון עם מה שנסראללה עושה, לא בשטחים, שמדי פעם מתעוררים שם ארגונים. צריך להפסיק את זה. ישראל לא יוזמת שום פעולה. הכל זה תגובות ובסוף זה יגמר לא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully