וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון: תוגש הצעת חוק בעניין משק החלב

אורה קורן

2.8.2011 / 11:57

שר התמ"ת הודיע כי על פי ההצעה שתוגש ביום ראשון ליישום ההמלצות ועדת החלב, תהיה הכבדה דווקא על המחלבות והרשתות - ואילו ברפתנים יטפלו ברגישות. "הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר"

ביום ראשון הקרוב תונח הצעת החלטה משותפת למשרד האוצר ולמשרד התמ"ת ליישום המלצות ועדת החלב, כך אמר היום שר התמ"ת, שלום שמחון.

לדבריו, ההמלצות יובילו להכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות, ויתאפיינו בטיפול רגיש ברפתנים. "הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר. השתדלנו לפעול ברגישות. דווקא הרפתנים הקטנים יזכו להטבות. המלצות הוועדה קובעות כי הממשלה תאפשר להם לצמוח ולייצר בשנים הבאות יותר, כך שהכנסתם דווקא תעלה". בנוסף, תשלם הממשלה סובסידיות בתקופת ההעצמה של הרפתות כדי שיהיו יותר כלכליות ורווחיות. "לא נפגע ברפתנים הקטנים. מטבע הדברים הרפתות הגדולות ישלמו יותר", אמר שמחון.

לדבריו, ועדת קדמי, שדנה במחירי מוצרי החלב בחרה שלא להמליץ על פיקוח מחירים על המדף, אולם המליצה על פיקוח מסיבי וצמוד על רווחי המחלבות והרשתות, שיתבצע אחת לרבעון.

הפחתה מזערית במחירי החלב

בדיקה שערך TheMarker העלתה כי המלצות ועדת החלב יובילו להפחתה מזערית במחירי מוצרי החלב ויפגעו בעיקר ברפתנים. ההמלצות אינן כוללות צמצום מרווחים של עד 100% בין מחירי הקנייה והמכירה של רשתות השיווק, שמסתמנים כגורם מרכזי לעליות מחירי מוצרי המזון. ההמלצות אינן כוללות צעדים מעבר לדרישות דיווח של הרשתות על רווחיות, גם אם יתברר כי רווחיותן מחוללת עליות מחירים מואצות במשק.

שמחון הוסיף בראיון לתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', כי יש להפחית את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים בשיעור של 8%, וכן להפחית המע"מ על תרופות לקשישים ומחירי המעונות לפעוטות. שמחון המליץ לשר האוצר לעשות כן במהלך הדיונים של הוועדה שבחנה את מחירי החלב. לדברי שמחון, הוזלה של המע"מ תגדיל את כוח הקנייה של מעמד הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully