וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של התעללויות: מגואל רצון ועד אליאור חן

בשנים האחרונות נחשפו בארץ שורה של מקרים בהם סבלו נשים וילדים מהתעללויות שונות. אליאור חן ביצע "תיקונים בילדים", האם המרעיבה שמרה את ילדה מאושפז ולגואל רצון היו 17 נשים

היום הותר לפרסום כי חוקרי ימ"ר ירושלים, בשיתוף עובדי משרד הרווחה והעובדים הסוציאליים של עיריית ירושלים, עצרו לחקירה בשבועות האחרונים שלושה גברים ושש נשים מאזור ירושלים וטבריה החשודים שהיו חברים בכת, ושבמסגרתה התעללו בצורה חמורה בילדים ובנשים. מקרה ההתעללות הזה אינו המקרה הראשון מסוג זה שאירע בישראל בשנים האחרונות. הוא מצטרף לפרשיות כמו הכת של גואל רצון, פרשת אליאור חן והפרשה שזכתה לכינוי 'האם המתעללת'.

אליאור חן: התעללות אכזרית במיוחד של רב

בחודש פברואר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים 24 שנות מאסר על "הרב המתעלל", אליאור חן. עוד נקבע, כי חן יפצה את שמונת הילדים בהם התעלל ב-700,000 שקלים בסך הכל. חן וחברי הכת אותה הנהיג הורשעו בהתעללות בילדיה הקטנים של מי שכונתה "האם המתעללת". חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל להורות לחברי הקבוצה, וגם לבצע בעצמו, "תיקונים" בילדים. בין השאר הם טלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם והאכילו אותם בצואה. עד היום אחד הילדים נמצא במצב קשה וזקוק לטיפול סיעודי.

חסידיו של אליאור חן בבית המשפט המחוזי בירושלים, נובמבר 2010. עומר מירון
חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע"/עומר מירון

"הנאשם השליט משטר של טרור ואימה כלפי הילדים שכלל אלימות קשה, ביזוי והשפלה", כתב השופט יורם נעם בגזר הדין. "מדובר במעשה התעללות ותקיפה אכזריים, מחרידים ומזעזעים שביצע הנאשם יחד עם עושי דברו כלפי הילדים, באופן תדיר ולאורך מספר חודשים. מעשים אלה הסבו לחלק מהילדים חבלות חמורות, הותירו בחלקם צלקות קשות בגוף ובנפש, ואת הצעיר שבהם, לדאבון הלב, פגוע אנושות במצב של חוסר הכרה מתמשך המוגדר צמח".

24 שנות מאסר נגזרו על "הרב המתעלל" אליאור חן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האם המרעיבה: פגעה בבנה כדי שיישאר באשפוז

במאי 2010 הורשעה אישה חרדית מירושלים שזכתה לכינוי "האם המרעיבה" בהתעללות בבנה במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום שהוגש נגד האם, בין פברואר 2008 ליולי 2009 היא נהגה להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה, ח', בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם, כי הוא סובל מחום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור. כמו כן נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי.

בנוסף צוין בכתב האישום כי הנאשמת נהגה לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי. בנוסף, נהגה האם לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.

האם המרעיבה. עומר מירון
הנאשמת נהגה לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו/עומר מירון

הסדר הטיעון עם האם גרר ביקורת ציבורית רבה. "בעיניי מדובר בהסדר שערורייתי ומקומם, המביא עמו מסרים שליליים לכל מי שקשור לנושא". אמר לוואלה! חדשות ראש המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, לדבריו, "לא בכדי נקבע על עבירת התעללות מסוג זה עונש של תשע שנות מאסר. זו עבירה של פשע מהקשים בספר החוקים, משום שמדובר בילדים. במיוחד שמדובר בהתעללות של מי שהופקד לשמור על שלומם של הילדים".

"האם המרעיבה" הורשעה בהתעללות בבנה

גואל רצון: 17 נשים - 40 ילדים

בינואר 2010 נעצר גואל רצון על ידי חוקרי מחלק החקירות במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב. המעצר בוצע לאחר שנודע כי לרצון היו 17 נשים מהם נולדו לו כ-40 ילדים, שהתגוררו בדירות שונות ברחבי תל אביב. החוקרים פשטו על דירות המשפחה השונות השוכנות במתחם אחד בדרום העיר, ובין היתר עיכבו לחקירה מספר מנשותיו. רצון הואשם בעבירות של החזקה בתנאי עבדות, עבירות מין במשפחה, אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה וקבלת דבר במרמה.

גואל רצון בבית משפט. אורי לנץ
החוקרים פשטו על דירות המשפחה השונות השוכנות במתחם אחד בדרום העיר/אורי לנץ

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב חיותה כוחן כתבה בהחלטתה להחזיק את רצון במעצר עד תום ההליכים כי "אישיותו הפרברטית, החולנית וההרסנית באה לידי ביטוי ועוברת כחוט השני בשלל העדויות של נשותיו וילדיו, בדרכו הפתלתלה והנלוזה, בשליטתו המוחלטת בכל תחום בחייהן של הנשים. הוא אמלל אותן והרס את חייהן של הנשים הצעירות, עיוות את מחשבתן וסירס את אישיותן עד שאיבדו כליל את רצונן האישי ואת יכולת התנגדותן". ההליך המשפטי נגד רצון עדיין מתנהל.

ביהמ"ש על רצון: אישיות פרברטית, חולנית והרסנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully