וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ספטמבר? צווי הרחקה הוצאו ל-12 מתנחלים

יהושע בריינר

2.8.2011 / 7:22

הצווים הוצאו נגד מתנחלים מיצהר והסביבה עקב מידע מודיעיני הקושר אותם לאירועי תג מחיר נגד פלסטינים, אך ייתכן שהוצאתם קשורה גם לכוונת המדינה לפנות בקרוב את המאחז מצפה יצהר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יחידת תצפית, עריכה: יאיר דניאל)

זעם בשומרון: אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי חתם הלילה (שלישי) בצעד חריג על 12 צווי הרחקה מנהליים נגד מספר תושבים מההתנחלות יצהר וכן נגד מתנחלים נוספים על רקע מידע מודיעיני הקושר אותם לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים. מדובר על צווים המגבילים את ה-12 למגורים ספציפיים באזור יהודה ושומרון, והם חולקו למספר פעילי ימין שהיו מעורבים בשנים האחרונות בפעולות נגד פלסטינים. ה-12 הורחקו מיצהר לתקופות של בין שלושה ל-12 חודשים ושלושה מהתושבים הורחקו מאזור יהודה ושומרון בכלל. הצווים יהיו תקפים החל מיום חמישי הקרוב עד אז יוכלו ה-12 לערער על ההחלטה.

במהלך חלוקת הצווים היום לפנות בוקר נעצר גם תושב יצהר בחשד להעלבת עובד ציבור לאחר שקרא לאיש שב"כ שהתלווה לאנשי המשטרה "נקניק".

לדברי צה"ל והמשטרה, הקבוצה הורחקה על רקע מידע שהגיע לשירות הביטחון הכללי על מעורבותם ב"הובלה, הכוונה וביצוע של פעילות אלימה וחשאית נרחבת ביהודה ושומרון נגד פלסטינים". בין היתר, קושרים בשב"כ את הקבוצה לאירועי הצתת מסגדים בכפרים פלסטיניים ובהם גם את הצתות המסגדים בכפר יאסוף ובכפר אל-מועייר בשנים האחרונות, הצתת כלי רכב של פלסטינים ו"פגיעה בסדר הציבורי ובביטחון האזור".

בין המתנחלים שהורחקו נמצאים פעילי ימין מוכרים ובהם עקיבא הכהן, אוריה כהן וחן אפי חייקין שעל פי החשד, הצתת המסגד בכפר יאסוף נעשתה על ידי חבריו בתגובה למעצר בו היה נתון באותה תקופה. הכתובת "ד"ש מאפי" שנמצאה על רצפת המסגד חיזקה את ההערכה במערכת הביטחון כי יש לו קשר לאירוע.

חשש מפעולות מחאה

הפעם האחרונה שבה חולקו צווי הרחקה מנהליים בסדר גודל שכזה הייתה בתקופת ההתנתקות ב-2005, אז הורחקו 24 פעילי ימין מהשטחים. הצווים שהוצאו אתמול באים על רקע הכוונה של הפלסטינים להכריז חד-צדדית על מדינה ובמערכת הביטחון חוששים כי הקבוצה שהורחקה תעורר גל של פעולות מחאה אלימות באזור. כמו כן, ייתכן שחלוקת הצווים קשורה גם להתחייבות המדינה לבג"ץ כי תפנה את המאחז מצפה יצהר הנמצא בשטח ההתנחלות עד סוף השנה.

בחודש האחרון הורה שר הביטחון אהוד ברק ליועץ המשפטי של משרדו לפעול נגד פעילי ימין קיצוניים, כולל שימוש בצווי הרחקה הניתנים מתוקף תקנות ההגנה לשעת חירום משנת 1945.

ח"כ מיכאל בן ארי זעם על חלקות הצווים ואמר, כי "צווי ההגבלה שחולקו לקראת ספטמבר לפני כוונת הערבים להתפרע, היא מגוכחת. מישהו כאן התבלבל ובמקום לטפל באויבים הוא נטפל ליהודים טובים ומשתמש בצווים אנטי- דמוקרטיים ללא משפט. זו שערוריה. נתניהו עוסק בהצלת עורו הפוליטי בשיטת הכה במתנחלים והצל את עצמך".

גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הביע זעם על הצווים ואמר כי "מדובר בניסיון נואל להסיט את סדר היום ממחאת הדיור". לדבריו, "צווי הרחקה הוא צעד דרקוני ואנטי-דמוקרטי הנסמך על תקנות חירום מתקופת המנדט הבריטי והפעלתם היא אפליה בוטה כלפי אזרחים המתגוררים באזור. לא ראינו חלוקת צווי הרחקה אפילו לראשי משפחות הפשע במדינה. אם בעיני מישהו אזרח כלשהו הוא עבריין - נא להעמידו לדין כמקובל".

עוד באותו נושא:
שוחררו המתנחלים שנעצרו ביצהר: "פגעו בזכויותינו"
המשטרה פשטה על יצהר, שלושה נעצרו וציוד הוחרם
נעצרו חשודים בהצתת רכבו של מפקד תחנת בנימין
בכיר בצה"ל: "אירועי תג המחיר - טרור יהודי"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully