וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יורם דנציגר השעה עצמו מבית המשפט העליון

גלעד גרוסמן

1.8.2011 / 10:50

בעקבות החשדות על קשרים בעייתיים עם ראש עיריית בת ים, הודיע שופט העליון דנציגר לנשיאה ביניש, על יציאתו לחופשה. בהודעה נמסר כי ההשעיה תסתיים עם סיום החקירה בעניינו

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, הודיע הבוקר (שני) לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, על יציאתו לחופשה החל מהיום על מנת לאפשר את השלמת החקירה הנוגעת לקשריו עם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, החשוד בעבירות מרמה. זאת לאחר שבסוף השבוע שעבר החליטה המשטרה לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לאשר לה לזמן את השופט דנציגר לחקירה תחת אזהרה.

עוד באותו נושא:

המשטרה תבקש לחקור באזהרה את שופט העליון דנציגר
המשטרה תבדוק הקשרים בין לחיאני לשופט דנציגר
פרשת לחיאני: שופט העליון דנציגר יעיד במשטרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצא לחופשה עד תום החקירה בעניינו. השופט דנציגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעת המשטרה באה בעקבות תלונה על ניגוד עניינים לכאורה בשל העובדה שלפני שמונה לתפקידו בבית המשפט העליון, ייצג דנציגר את עיריית בת ים ובמקביל את ראש העירייה לחיאני בעניינים פרטיים.

לפני ארבעה חודשים זומן השופט דנציגר לעדות במשטרה, בעקבות חשד לפיו נשכר לייצג את עיריית בת ים בזמן שייצג במקביל את ראש העיר, שלמה לחיאני, מבלי שיידע את הגורמים הרלוונטיים על ניגוד העניינים האפשרי. בנוסף, עלה חשד כי בין דנציגר ללחיאני היו קשרים עסקיים. דנציגר לא נחקר כחשוד, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר למשטרה רק לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי דין על ידי עיריית בת ים, לרבות משרדו של דנציגר.

באחרונה הגיעו במשטרה למסקנה כי יש צורך לחקור את השופט דנציגר בצורה נחרצת יותר, והוחלט לבקש מוינשטיין לאשר לחקור את דנציגר באזהרה. במקרה כזה דנציגר לא היה מחויב להשעות את עצמו, אולם ההערכה היתה כי אם לא יעשה זאת תאלץ נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, להוציאו לחופשה.

סוגיה נוספת שבגינה העיד השופט, היא האם היו קשרים עסקיים בין השניים. מעתירה שהוגשה לבית המשפט נגד מינהל מקרקעי ישראל עלה כי לחיאני רכש מכונס נכסים כ-21 דונמים של קרקע חקלאית בנתניה בשנת 1995. במהלך דיון בבית המשפט, הודיע לחיאני כי פעל כנאמן של קבוצת רוכשים, ביניהם דנציגר ושותפו דאז, עו"ד דורי קלגסבלד. לאחר שלחיאני נבחר לראשות עיריית בת ים, ועדיין היו קשורים בעסקת הרכישה, שימשו דנציגר וקלגסבלד כיועצים משפטיים חיצוניים לעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully