וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפחת אבוטבול נמחקה מעל מפת הפשיעה בישראל"

גלעד גרוסמן

1.8.2011 / 0:03

פחות מיממה לאחר רצח פרנסואה, יש כבר מי שמספיד את המשפחה, לפחות בכל הנוגע לתחום הפשיעה. גורמים המעורים בנושא אומרים: "זאת הייתה רק שאלה של זמן, ואין מה לדבר על יורש"

"יש מיתוס שנקרא משפחת אבוטבול המאורגנת. זה לא נכון. הם לא מאוחדים, הם לא רוצים ולא רצו. כל אחד עמד בפני עצמו, ומהבחינה הזאת הרצח הזה לא שינה כלום", כך אמרו אמש (ראשון) גורמים שעקבו בשנים האחרונות אחרי משפחת הפשע אבוטבול, בעקבות רציחתו של פרנסואה אבוטבול. עם זאת, הגורמים הוסיפו, כי "המשפחה נמחקה מעל מפת הפשע". פרנסואה אבוטבול הובא הערב למנוחות בבית העלמין שבנתניה. מאות חברים ובני משפחה ליוו אותו בדרכו האחרונה.

עוד על משפחת אבוטבול:
משפחת אבוטבול - אילן יוחסין של משפחת פשע
אסי אבוטבול לא הורשה לצאת מהכלא להלוויית אחיו
פרנסואה אבוטבול נורה למוות בתחנת דלק בשרון

אבוטבול, שנורה למוות אתמול בתחנת הדלק במחלף חבצלת השרון היה בנו של פליקס (בייזה) אבוטבול, שנרצח לפני תשע שנים מחוץ לקזינו שבבעלותו בפראג. מי שירש את עסקי המשפחה, שהתמקדה בתחום ההימורים, היה אסי, אחיו הצעיר של פרנסואה. משפחת אבוטבול נחשבה לאחת ממשפחות הפשע החזקות בישראל, אולם בשנים האחרונות היא ספגה שורה של מכות. אסי אבוטבול מרצה כעת 18 שנות מאסר לאחר שהורשע בניהול ארגון פשיעה ובעבירות סחיטה. פרנסואה שוחרר בדצמבר האחרון לאחר שריצה כשנתיים מאסר בגין עבירות אלימות כלפי אשתו. דודם של השניים, צ'רלי, ניצל לפני כשנה מניסיון התנקשות. בנו של צ'רלי, פרנסואה "הקטן", מרצה מאסר עולם בגין רצח.

מי יהיה היורש?

לדברי הגורמים, לאחר מעצרו של פרנסואה החלו משפחות אחרות להשתלט על עסקיו בנתניה. האצבע מופנית בעיקר לעבר בני משפחות קראג'ה וחאמד, שעל פי החשד הם אלה שעמדו מאחורי ניסיון הרצח של צ'רלי וההשתלטות על עסקיו של פרנסואה. לפרנסואה היה גם סכסוך עם ריקו שירזי, ולפני כמה שבועות נערכה סולחה מתוקשרת בין השניים. במקביל לכל אלה, הזהירה אותו המשטרה מספר פעמים מפני ניסיונות חיסול.

"הוא פתח המון חזיתות מאז שהשתחרר, התנהג באופן חסר אחריות מבחינתו, שזה מתאים לאופי שלו. הוא השפיל הרבה מאוד אנשים חזקים ממנו ורכש הרבה אויבים. הרצח לא היה מפתיע", אמר אחד הגורמים. לדברי גורם אחר, "כששרפו לו את העסקים ולא הייתה שום תגובה, אפשר היה להבין שהוא גמור". הוא הוסיף, כי "הרצח הזה לא שינה שום דבר במפה העבריינית, בטח שלא בנתניה. הרבה לפני שהוא השתחרר מהכלא הוא כבר לא היה רלוונטי. השתלטו לו על כל העסקים כשהוא היה בכלא. ה'קואליציה' שהיתה לו עם משפחת חרירי מטייבה התפרקה. אח שלו, שלמרות הקשר המתוח ביניהם נתן לו גב, בבית סוהר, הארגון שלו התפרק. זאת הייתה רק שאלה של זמן".

הגורמים מסבירים שמכיוון שלא היה מדובר במשפחה מאוחדת, לא עולה גם סוגיית מינוי היורש. לדבריהם, "צ'רלי לא קשור לפרנסואה, וגם יש חשש שאם עכשיו הוא ירים את הראש הוא גם ילך". הם הוסיפו, כי "פרנסואה הקטן לא עושה דברים שקשורים לעבריינות מאורגנת, מה גם שהוא כרגע מרצה מאסר עולם. אביב (בן נוסף של צ'רלי - ג.ג.) מנסה להיכנס אבל הוא לא מצליח וכל הזמן נתפס".

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully