וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע מחאת הדיור: מנכ"ל משרד האוצר התפטר

חיים שני הודיע לשר האוצר שטייניץ על התפטרות מתפקידו, זאת ככל הנראה על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם השר. במשרד האוצר אישרו את הפרטים

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא עוזב את המשרד על רקע חילוקי דעות עם שר האוצר יובל שטייניץ, כך דווח בחדשות ערוץ 2. במשרד האוצר אישרו את הפרטים. בשבוע האחרון, על רקע מחאת הדיור השוטפת את הארץ, דווח על חילוקי דעות בין שר האוצר לראש הממשלה, בנימין נתניהו. עם זאת, נתניהו העניק גיבוי מלא לשטייניץ, ושלל את הדיווחים לפיהם בכוונתו להחליף אותו בשר הרווחה והתקשורת, משה כחלון.

עוד בנושא המתיחות במשרד האוצר:
נתניהו מגן על שטייניץ: שר אוצר מצוין, לא אחליפו
פרשנות: האם ימי השר שטייניץ ספורים?
ישראל ביתנו נגד שטייניץ: "לא מתפקד כמו שצריך"

לעיתון TheMarker נודע כי ההתפטרות היתה על רקע פנייה של שטייניץ לאיתן ששינסקי, בבקשה שיקים ועדה לבחינת מצב מעמד הביניים. זאת בשעה שבאוצר מתגבשת מזה חצי שנה תכנית לטיפול בהגדלת השוויוניות בנטל המסים.

עוד נודע ל-TheMarker כי משרד האוצר מתכנן להקים ועדה שתבחן את מצב שוק הנדל"ן, וכן כי יש תכנית לטיפול בחוסר התפקוד של המגזר הציבורי, וכי ועדת הריכוזיות אמורה היתה להתרחב ולבחון את יוקר המחיה על רקע הריכוזיות והמונופולים בישראל.

"חילוקי דעות בנושאים מהותיים מזה זמן רב"

חיים שני כתב במכתב ההתפטרות שהגיע לידי העיתון כי "ברצוני להודיעך על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד האוצר. חילוקי דעות בנושאים מהותיים מזה זמן רב ואופן ההתנהלות השוטפת מביאים אותי להחלטה קשה זו. לצערי הרב, רצוני לתרום למדינת ישראל מניסיוני העסקי והניהולי אינו יכול לבוא למיצוי מלא בתנאים אלה. אירועי הימים האחרונים מעצימים את הבעיות שתיארתי ומחזקים את דעתי כי בנסיבות הקיימות לא אוכל למלא את תפקיד מנכ"ל האוצר כפי שאני רואה לנכון. אני מודה לך על האמון והתמיכה במהלכים שהובלתי. אמשיך בתפקידי עד מציאת מחליף במידה ותבקש זאת".

שר הפנים, אלי ישי, התייחס להתפטרות של שני והעריך כי לא מדובר ב"תהליך דומינו". לדבריו, במהלך השנים האחרונות חל תהליך "שנותן יותר לחזקים ופחות לחלשים ולשכבות הביניים". ישי הוסיף כי הצעדים שננקטו עד כה לטיפול במצוקת הדיור הם חשובים אך אינם מספיקים. "הממשלה צריכה לנקוט בעוד שורה של צעדים בהיבט של עליית המחירים. צריך להוריד את המס על הבלו וגם במחירי המזון. הרפורמה במיסוי בעשור האחרון פגעה בשכבות החלשות", הוסיף.

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה בשבוע שעבר נאמר כי "בניגוד לפרסומים המגיעים מטעמם של גורמים פוליטיים אינטרסנטים, ראש הממשלה אינו מתכוון להחליף את שר האוצר".

עוד נמסר מלשכתו של נתניהו כי "לראש הממשלה אמון מלא בשר האוצר שעושה עבודה מצוינת וכל הנתונים הכלכליים הטובים של מדינת ישראל הם עדות לכך". בתוך כך, נודע כי בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה נתניהו כי "יובל שטייניץ הוא שר אוצר מצוין. אין לי שום כוונה להחליפו. התוצאות המעולות של כלכלת ישראל מוכיחות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully