וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו צומת בתל אביב ופונו בכוח

גלעד גרוסמן

31.7.2011 / 2:03

אחרי סיום העצרת הגדולה שנערכה ברחבת מוזיאון תל אביב, חסמו מפגינים את צומת הרחובות אבן גבירול וקפלן ופונו בכוח על ידי המשטרה. מספר מפגינים נעצרו

משטרת תל אביב פינתה הלילה (ראשון) בכוח מפגינים שחסמו את צומת הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב לאחר שהעצרת הגדולה שנערכה ברחבת מוזיאון תל אביב התפזרה. כשעה וחצי לאחר שחסמו המפגינים את הצומת הכריזה המשטרה כי ההפגנה אינה חוקית וקראה למפגינים להתפזר. כשאלה סירבו הקיפו השוטרים את המפגינים וגררו את חלקם בכוח אל מחוץ לצומת. מספר מפגינים נעצרו במהלך פינוי הצומת. המפגינים קראו לעבר השוטרים: "תסרבו, תסרבו" ו-"מובארק, אסד, נתניהו" והמשיכו להתעמת עם השוטרים.

עוד על המחאה החברתית:
בשבוע שעבר: עימותים בין שוטרים למפגינים, לפחות 20 נעצרו
מחאת הדיור: 6 מפגינים הורחקו ממאהל המחאה
כ-150,000 הפגינו בעצרות ברחבי הארץ
מקריית שמונה לב”ש: צפו בצעדות המחאה ברחבי הארץ
בשבוע שעבר: פעילים חסמו כבישים ברחבי הארץ
שבועיים למחאת הדיור: ”הכרזת עצמאות של דור חדש"

חסימת כבישים אחרי העצרת בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
מפגינה מובלת על ידי שוטרים, אמש/נמרוד סונדרס

לאחר פתיחת הצומת נעמדו המפגינים בצדי הכביש על רחוב דיזינגוף והמשיכו במחאתם. מפקד מרחב ירקון, יורם אוחיון אמר כי "אנחנו רק עושים את עבודתנו, מישהו צריך להעמיד גבולות ברורים. זוהי אלימות לשמה".

גם בשבוע שעבר ניסו מאות מפגינים שהשתתפו בעצרת לחסום את צומת הרחובות אבן גבירול-דיזנגוף. עימותים פרצו עם שוטרים אשר ניסו להזיזם, רימוני עשן הושלכו וכוחות משטרה פינו בכוח את המפגינים. למעלה מעשרים מפגינים נעצרו. על חלק מהמפגינים שנעצרו נאסר להתקרב למאהלי המחאה.

מפגינים חסמו את צומת אבן גבירול קפלן בתל אביב. נמרוד סונדרס
"מישהו צריך להעמיד גבולות ברורים"/נמרוד סונדרס

אמש, על פי ההערכות, כ-150 אלף מפגינים השתתפו בצעדות המחאה שנערכו בכל הארץ. בעצרת המרכזית בתל אביב השתתפו כ-70 אלף בני אדם. "אנחנו רוצים לשנות את כללי המשחק ולומר בקול ברור, שירותים חברתיים הם לא מוצרים", אמרה באירוע דפני ליף, יוזמת המחאה. "אנחנו מדברים על בית, הם מדברים על נדל"ן. דיור ציבורי זה לא מילה גסה. חייבים להחליף תקליט". היא הוסיפה כי "אנחנו תובעים מערכת חינוך שוויונית. חינוך ציבורי חינם מגיל אפס ועזרה ציבורית לסטודנטים. העם דורש בריאות לכולם בחינם".

חסימת כבישים אחרי העצרת בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"אנחנו מדברים על בית, הם מדברים על נדל"ן"/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully