וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהל חדש הוקם בצפון ת"א: "נפיץ המחאה בכל העיר"

אהרונה גוטמן

30.7.2011 / 0:04

תושבי צפון העיר, רובם נשואים עם ילדים, הקימו מאהל חדש בשדרות נורדאו. הם קיבלו סיוע מחבריהם בשדרות רוטשילד, כאשר המשטרה ופקחי העירייה ניסו לפנותם. "אנחנו פה כדי להישאר"

מחאת הדיור שהחלה בשדרות רוטשילד בתל אביב, התפשטה למוקדים רבים ברחבי הארץ, וגם בתל אביב עצמה: מאהל מחאה חדש הוקם הלילה (שבת) בשדרות נורדאו שבצפון תל אביב. מארגני המאהל, רובם בני מעל 30, נשואים עם ילדים ועובדים, הקימו את המאהל החדש במטרה להפיץ את תופעת המאהלים ברחבי העיר והארץ, על מנת להכיר לדבריהם את המחאה לכמה שיותר אוכלוסיות.

ישי סקלי, שאירגן את המחאה החדשה, הסביר לוואלה! חדשות כי לא מדובר במחאה נפרדת מזו שמתקיימת בשדרות רוטשילד, וכי הם נמצאים בקשר עם מובילי המחאה שם. "החלטנו אתמול להקים את המאהל בשדרות נורדאו כי אנחנו מאמינים שזו המחאה של כולם ורצינו לקדם אותה גם לצפון העיר אל אוכלוסיות חדשות, אנחנו שואפים לפזר את המחאה בעיר ולהפיץ אותה גם לשכונות עבר הירקון". נדב צ'רנילס, אף הוא ממארגני המאהל, הסביר כי "הכוונה היא לעורר כמה שיותר שכונות. כל אחד צריך לראות מה קורה בשכונה שלו".

סקלי, סטאז'ר ברפואה שמעורב גם במחאת הרופאים על תנאי העסקתם, הסביר כי קיים קשר הדוק בין כל המחאות שמתרחשות בארץ. "זה זמן נכון להבין את הקו המקשר בין כל המאבקים. זה הכל קשור לסדר העדיפויות הלאומי שמקולקל במדינה הזאת. זה הזמן לאחד את המאבקים ולהסתכל על התמונה הכוללת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצינו להביא את המחאה "גם לצפון העיר, אל אוכלוסיות חדשות". המאהל בנורדאו, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא יפחידו אותנו"

אך המאהל לא הוקם על מי מנוחות. עם הקמתו הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב והמשטרה ניסו לפנותו. "הם הגיעו ללא צו וטענו שאנחנו מפריעים לסדר הציבורי. אנחנו שומרים על שקט ולא מלכלכים. התייעצנו משפטית עם אנשי המחאה ברוטשילד. אנחנו לא מתכוונים להתפנות, לא יפחידו אותנו עם קנסות וצווים. אנחנו פה כדי להישאר ולקיים מחאה לגיטימית".

מוקדם יותר, אך לא רחוק משדרות נורדאו, הפגינו כעשרים סטודנטים מול מגדלי אקירוב בתל אביב. במהלך ההפגנה הם הפריחו בלונים אליהם חוברו אוהלים וזרקו פצצת סירחון לעבר הבניין.

סטודנטים הפגינו במסגרת מחאת הדיור מול מגדלי אקירוב בתל אביב. שי אוקנין
הפריחו בלונים אליהם חוברו אוהלים וזרקו פצצת סירחון. סטודנטים מפגינים מול מגדלי אקירוב/שי אוקנין

מחר צפויים לצאת לדרך תשעה מצעדים ברחבי הארץ במחאה על מחירי הדיור - מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום - בקריאה: "העם דורש צדק חברתי". כל המצעדים יסתיימו בעצרות המונים שיכללו מגוון רחב של דוברים, נציגים של שלל המאבקים החברתיים בארץ (כפי שנבחרו על-ידי ערי האוהלים המקומיות), ולצדם מוזיקאים.

בתל-אביב הצעדה תצא מכיכר הבימה אל רחבת מוזיאון תל-אביב, שם תתקיים עצרת שתכלול הופעה של יהודה פוליקר, ברי סחרוף, שהופיע במאהל בשדרות רוטשילד, חמי רודנר ודן תורן. בירושלים תצא הצעדה מגן הסוס לבית ראש הממשלה ויופיעו בה הראל סקעת, אביב גפן ואברהם טל, וכן יתקיימו צעדות בחיפה, אשדוד, באר שבע, נצרת, קריית שמונה, מודיעין ואשקלון.

עוד באותו נושא:
הורים צועדים בכל הארץ: "ילדים – לעשירים בלבד"
מחאת הדיור: חסימות כבישים וצעדות ברחבי הארץ
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully