וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מצדה? מאהל המחאה הפך לאטרקציה תיירותית

גלעד גרוסמן

29.7.2011 / 16:15

תיירים רבים פקדו את מאהל המחאה בתל אביב והביעו הזדהות עם הפעילים. חלקם אף טענו כי בעיית יוקר המחיה קיימת גם בארצם, ואמרו כי כאשר יחזרו יקימו גם הם מאהל מחאה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, המהווה מוקד מרכזי של מחאת הדיור, מושך אליו תשומת לב רבה: לצד כלי התקשורת הרבים שמסקרים את המפגינים במשך כל שעות היממה, הפעילים השוכנים במקום והמבקרים שמגיעים להזדהות, מגיעים גם תיירים מכל העולם שבאים לחוש את ה"אביב הישראלי".

עוד על מחאת הדיור:
המפה האינטראקטיבית: לחצו כדי למצוא את אנשי המחאה
הדיור וההתנחלויות: דילמת המאהלים
מחאת הדיור: מאיר שלו קרא "צריך שביבי ייפול"

קבלים את השבת במאהל המחאה. דניאל בוק
"כשנחזור הביתה גם אנחנו נקים אוהלים"/דניאל בוק

"שמענו על המחאה בחדשות בגרמניה, וזה נשמע לנו מעניין", אמרו הבוקר מליס, אילקה, וקטינקה - תיירות שהגיעו לישראל מהמבורג לפני מספר ימים. הן סיפרו, כי "גם בהמבורג יש בעיה של שכר דירה גבוה ורצינו לראות איך מתמודדים עם זה בישראל". לדבריהן, "מאוד התפעלנו לראות שיש הרבה משפחות עם ילדים, ואולי כשנחזור הביתה גם אנחנו נקים אוהלים".

סנדרה, שהגיעה לתל אביב מניו יורק כדי לחגוג את יום הולדתה, סיפרה שכאשר שאלה מה יש לעשות בעיר - הציעו לה ללכת ולראות את המאהל, והיא החליטה להצטרף למפגינים. "יש כאן אווירה מאוד טובה ואני בטוחה גם שזה משפיע", אמרה. היא סיפרה כי יש תופעות כאלה גם באירופה, והביעה תקווה כי רוח המחאה תגיע גם לסנטרל פארק בניו יורק.

לעומת התומכים הנלהבים, יש מי שהעניין שלו בתל אביב נותר תיירותי. בני זוג מהולנד, שעצרו להתבונן באוהלים בזמן שטיילו בעיר, אמרו כי "הם שמעו במה מדובר, אולם סגנון הבאוהאוס מעניין אותם יותר מהאוהלים".

נקודת מבט מעניינת, סיפק פול, שהגיע על מנת לסקר את המחאה מטעם צוות החדשות של רשת CNN. לדבריו, "העולם מתעניין במה שמתרחש בישראל, כי בכל המזרח התיכון יש הפגנות". לטענתו, "זה אולי לא כיכר תחריר, אבל יש ציבורים בישראל שהעולם עוקב אחריהם, אנשים בכל העולם מתעניינים על מה מפגינים ולמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully