וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב אבוחצירא ספד: "השם מנסה אותנו עכשיו"

מוטי לוי

29.7.2011 / 10:46

קולות של בכי וזעקה בקעו מתוך מסע הלווייתו של הרב אלעזר אבוחצירא שנרצח הלילה בישיבתו בבאר שבע. הרבנים הראשיים פרסמו הודעות אבל: "יש לעורר הלבבות לשוב אל השם בכל לבנו"

אלפים מתושבי הדרום, רבנים וראשי ישיבות משתתפים החל משעות הבוקר (שישי) במסע הלווייתו של הרב אלעזר אבוחצירא, שנדקר הלילה למוות בישיבתו בבאר שבע. הקהל המשתתף במסע ההלוויה קרא פרקי תהלים וקולות זעקה ובכי ליוו את דברי ההספדים. ה"באבא ברוך", האדמו"ר רבי אבוחצירא ספד בבכי: "אוי לאותה בושה, אוי לאותה כלימה, מה אומר ומה אדבר. יש הרבה מה לומר, אבל הראש מבולבל. אנחנו לא יכולים להיכנס לחשבונות שמים, הוא ישתבח שמו עושה מה שהוא חושב לעשות, בלי לעשות אף אחד. גזרות קשות נגזרות על עם ישראל והוא רצה לבטל אותן. כמו שביטל עלינו הרבה גזירות, איך יבטל אותן? היה צריך לקחת את אחד מהבכירים. אנחנו מבקשים ממך רבי אלעזר: תעלה לפני כיסא הכבוד ותתפלל על עם ישראל. תתפלל על המשפחה כולה. תתפלל על בניך, בנותיך, נכדיך והרבנית".

רצח הרב אלעזר אבוחצירא - כל הכותרות:

הרב אלעזר אבוחצירא נרצח בדקירות בישיבתו בבאר שבע
הרב שנרצח בבאר שבע - נכדו של ה"באבא סאלי"
"החשוד ברצח הרב לא היה מרוצה מהטיפול שקיבל"

רבי פנחס, בנו של הרב שנרצח התייפח בבכי: "אבא. הקדוש ברוך הוא מדבר איתנו עם קולות של כוח, של כאב, של קושי. היה לו כוח לא לישון, ולא לאכול, רק למען הציבור, למען התורה, למען שמירת העיניים, למען עבודת השם. מי יודע חשבונות שמים? משפטיך תהום רבה. כמו שבתהום לא רואים את הסוף, כך גם את המשפטים של השם. יש דברים שלא מבינים. יש מסעות לא מובנים, אבל בסוף הכל מובן. אנחנו יודעים שהשם מנסה אותנו עכשיו. צריך לדאוג לאימא, אימא הגדולה שעכשיו היא אלמנה. אימא הגדולה שלנו היום אלמנה".

בתוך כך, הרבנים הראשיים לישראל פרסמו הודעות אבל בעקבות מותו של הרב אבוחצירא. הרב יונה מצגר אמר כי "מפחידה אותי המחשבה שאדם יכול להיכנס לרב בכדי ליטול עצה או לבקש ברכה ושזה יסתיים ברצח הרב. דבר כזה לא אירע מעולם". הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר הגיב אף הוא לרצח וציין כי הרב אבוחצירא היה "איש קדוש מגדולי ישראל, בנם של קדושי עליון, אשר הנהיג רבבות אלפי ישראל בדרך התורה ויראת שמים טהורה".

הרב עמאר הוסיף כי "עם הצער הגדול והנורא וההלם האיום, יש לעורר הלבבות לשוב אל השם בכל לבנו, ולפשפש ולחפש במעשינו, בין אדם למקום ובין אדם לחברו, ובפרט שבשנים האחרונות נתרבו דמים בין עמנו, ונעשה כדבר שבשגרה ששומעים ועוברים לסדר, ויש להתעורר על החינוך של ילדי ישראל, ללמדם דרך ארץ ומידות טובות, וכל אחד יתאמץ באמת להרחיק כל שנאה וקנאה להרבות אהבה ואחווה, ולהימנע מכעס והקפדה ולהיות נוחים וסלחנים וטובים עם אלוהים ואדם".

גם תנועת ש"ס הביעה צער על רצח הרב אבוחצירא. מהתנועה נמסר כי "קשה מיתתם של צדיקים כשריפת בית אלוקינו. תנועת ש"ס כואבת ומתאבלת יחד עם כל עם ישראל על האבדה הגדולה של הצדיק הקדוש המקובל רבי אלעזר לבית משפחת אבוחצירא. זהו יום קשה וכואב לעם ישראל". מקורבי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, סיפרו כי מאז הרצח הרב יוסף מזועזע ואינו יכול לדבר. "זו מכה, זו גזרה שאי אפשר לתאר אותה", תיארו מקורבי הרב את תחושותיו. לדבריהם, הרב שהכיר את הנרצח, מירר בבכי עם היוודע דבר הרצח ואף הבוקר הוא בכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully