וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לברק: "חשוב שישראל וטורקיה יתפייסו"

שר הביטחון נפגש בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקאית שאמרה כי פיוס שכזה יביא לסיום המשבר ביניהן. קלינטון גם הדגישה כי חשוב להימנע מצעדים חד צדדיים במו"מ עם הפלסטינים

שר הביטחון אהוד ברק, המבקר בוושינגטון, נפגש אמש (חמישי) עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון ודן עמה במצב במזרח התיכון, ביחסים בין טורקיה לישראל ובמשא ומתן עם הפלסטינים. במהלך הפגישה, שארכה כשעה, ציינה קלינטון את החשיבות שהממשל האמריקאי מייחס לפיוס בין טורקיה לישראל, שיביא, לדבריה, לסיום המשבר בין שתי המדינות, שהחל בעקבות הפשיטה הישראלית על ספינת המרמרה במשט לעזה בשנה שעברה.

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
טורקיה מגנה: ”הבנייה בהתנחלויות לא מקובלת”
הורים ללוחמי השייטת: ”לא להתנצלות בפני טורקיה”
דו”ח האו”ם על המשט נדחה שוב - יפורסם רק באוגוסט

כמו כן, קלינטון התייחסה בדבריה גם למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. היא הדגישה את הצורך להגיע להסכמה לגבי הנוסח המקובל על ארצות הברית, מדינות אירופה, ישראל והפלסטינים כדי שאפשר יהיה לשוב למשא ומתן ולמנוע צעדים חד צדדיים. עוד עלה בשיחה, הצורך להמשיך ולחזק את המצב הכלכלי ביהודה ושומרון, כדי למנוע הידרדרות ומעשי איבה.

בתוך כך, נפגש ברק גם עם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, והיועץ לביטחון לאומי, טום דונילון, ודן גם עמם ביחסים עם טורקיה ובניסיון לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. מאוחר יותר נפגש ברק גם עם מזכיר ההגנה החדש, ליאון פנטה, ודן עמו בכל הסוגיות האסטרטגיות, המצב במזרח התיכון, האיומים על ישראל ואירן שחותרת לאופציה גרעינית.

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully