וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: מאיר שלו קרא "צריך שביבי ייפול"

שני גורקביץ'

28.7.2011 / 20:43

שלו, יחד עם יורם קניוק ואשכול נבו הגיעו למאהל בשדרות רוטשילד וקראו למפגינים להפוך את המחאה לפוליטית. קניוק: "אתם חייבים לגבש עמדה"

נראה שבעקבות דבריו של עמוס עוז לוואלה! תרבות לפני מספר ימים, גם הסופרים התעוררו: הערב (חמישי) ביקרו במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב מאיר שלו, יורם קניוק, רוני סומק ואשכול נבו, שבאו לתמוך ביושבי המאהל ובמאבקם.

"אני חושש מאד שכולכם תעזבו את הארץ", אמר מאיר שלו לאנשים במקום. "אני רוצה להישאר כאן בחברה פלורליסטית ולא בחברה של חרדים וערבים. צריך הרבה קבוצות. צריך לדאוג שיקדימו את הבחירות ושביבי יפול".

סופרים במאהל המחאה. שי אוקנין
מפגש פסגה נגד האדישות של אנשי הרוח. מאיר שלו ויורם קניוק/שי אוקנין

יורם קניוק יצא גם הוא נגד נתניהו והוסיף את בעלי ההון: "נתניהו אומר שאנחנו ארץ עשירה, מה זה ארץ עשירה? יש פה אנשים שעשו הרבה כסף של המדינה מהכשרונות שלהם. זה לא הוא עשה. ותשובה והאחרים הם לא עשו כסף מעבודה או מהמצאות, הם עשו כסף מזה שהם שיחקו בכסף".

עם זאת, הסופר בן דור תש"ח הפריד עצמו מהמחאה כשאמר "אני כבר זקן, אבל אני חושב שמשהו טוב קורה עכשיו. אבל אני רק לא יודע אם אתם יודעים לתרגם את זה". קניוק אף הזהיר את הצעירים מפני שיתוף פעולה עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שהודיע על כניסתו למאבק. "הוא רק יזיק לכם מפני שהוא לא איש של העובדים, הוא איש של הפוליטיקאים, איש של חברת החשמל", אמר קניוק. "הוא מייצג את האליטה שבאליטה".

ככלל, קניוק קרא ליושבי המאהל להתחיל להיות פוליטיים במאבקם: "אתם חייבים לגבש עמדה פוליטית", אמר. "מרד זה דבר יפה, אבל אתם חייבים לתרגם את הכוח והקדים את הבחירות".

סופרים במאהל המחאה. שי אוקנין
מדינת ברית מילה. רוני סומק ואשכול נבו/שי אוקנין

לאחר מכן, הצביע שלו על קניוק ואמר כי הוא מצטער ש"שאנשי מגש הכסף נאלצים לראות את הנכדים שלהם במצב הזה". לבסוף הוסיף כי הוא "מקווה שהבחירות יוקדמו ושביבי לא ישרוד את הבחירות האלה. אם תצליחו להוביל את השינוי ולהפיל ראש ממשלה, כל מנהיג שיבוא אחריו יזכור את זה, וידע שאתם פוקחים עליו עין".

כשהגיע תורו, נזכר רוני סומק בשכונת מוסררה הירושלמית בה גדל. "מישהי הפגינה שם עם שלט "מדינת ברית מילה", המשמעות היא שלקטנים חותכים והגדולים אוכלים עוגות", אמר סומק. "זה בדיוק מה שקורה כאן עכשיו". סומק סיפר על ילדותו במעברה ובשכונות "המדינה הבינה שאם אין לאנשים איפה לגור, צריך לפתור את זה. המילה בית, צריך לחזור ולאייתה אותה ולהבין באמת מה היא אומרת. לדעתי אנחנו נמצאים בחדר הלידה של מהפיכה".

יורם קניוק דווקא יצא נגד המפגינים

האמהות יצאו למחות

אנשי הרוח חסרים לכם? דברו איתנו על כך בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully