וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הגיעו לרוטשילד: "זו מחאה ממומנת"

גלעד גרוסמן

29.7.2011 / 0:03

פעילי ימין שהגיעו למאהל מחאת הדיור בשדרות רוטשילד בת"א העלו טענות לפיהן המפגינים נשלחו על ידי ארגון השמאל "הקרן החדשה" והציעו את הפתרון שלהם למצוקה: בנייה ביהודה ושומרון

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

פעילי מחאת הדיור בשדרות רוטשילד קיבלו אמש (חמישי) מבקרים בעלי ביקורת: כמה פעילי ימין שהגיעו למקום טענו כי המוחים נשלחו ומומנו על ידי ארגון השמאל "הקרן החדשה" ואף הציעו את הפתרון שלהם למצוקת הדיור: בנייה ביהודה ושומרון.

חיים, פעיל ימין מגבעתיים, אמר כי "אנחנו אנשים שיש להם את הפתרון המיידי לבעיית הדיור וזה לבנות במערב השומרון. מערב השומרון זה 500 מטר מפתח תקווה, 300 מטר מכפר סבא. זה גם לא מצריך משאבים, אלא רק חתימה קטנה ותוך שנה יש 100 אלף דירות והמחירים ייפלו".

עוד באותו נושא:
הורים צועדים בכל הארץ: "ילדים – לעשירים בלבד"
ביקורת גוברת בממשלה: "יש לשנות סדרי עדיפויות"
השר איתן על משבר הדיור: "לא כל החכמה בממשלה"

מאהל המחאה בנתניה, יולי 2011–07–27. שלומי גבאי
"קריסת הפריפריה הגיעה לתל אביב". מאהל המחאה בנתניה/שלומי גבאי

מנגד, הגיעו למאהל גם תומכים במאבק: מספר ראשי רשויות מקומיות ובהם יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, ביקרו אתמול במאהל והודיעו כי ב-1 באוגוסט הם יצטרפו למחאה הציבורית על מצוקת הדיור, ורבים מראשי הערים אף יגיעו למאהלים ברחבי הארץ.

ממטה המאבק של מרכז השלטון המקומי נמסר, כי "ב-1 באוגוסט הרשויות המקומות יקיימו אסיפות הסברה, הפגנות מקומיות ועיצומים שכוללים אי קבלת קהל". כמו כן, נמסר כי "בגלל שהממשלה הפסיקה לשרת את האזרח, השירותים שמקבלים משרדי הממשלה מהרשויות המקומיות ייפגעו".

בוחבוט, אמר במהלך ביקורו במאהל המחאה, כי "אנו, ראשי הרשויות, הגענו היום לעיר האוהלים בתל אביב כי הבנו שזהו המוצא האחרון. אנו מצטרפים למחאה כי הגיע הזמן שהממשלה תבין שקורת גג הינה זכות בסיסית ולא פריבילגיה לעשירים בלבד. מצוקת הדיור היא חוצת מגזרים, אף אחד במדינה לא מסוגל לקנות דירה, לא במרכז ולא בפריפריה. המאבק הזה הוא לא רק על הדיור, אלא נועד להציל את מעמד הביניים שקרס בישראל. אזרחי ישראל היום חדלי פירעון מול עשרות סוגי המסים העקיפים הכבדים שעליהם לשלם. קריסת הפריפריה הגיעה לתל אביב, והיא גורם מרכזי בכאוס החברתי לו אנו עדים".

בתוך כך, מאגני המחאה הביעו מורת רוח על כך שמלבד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לא הגיעו נציגים מהממשלה להיפגש עמם. "מלבד צעדים קרים של מדינאים שמצטיירים כמנותקים, אנו רוצים לראות פנים אל פנים את מקבלי ההחלטות בעניינים שלגביהם אנו מוחים ולנהל שיח בגוף ראשון, כדי לחשוב על פתרונות במשותף", אמר אבי דהן, ממארגני מחאת הדיור בתל אביב.

עוד על מחאת הדיור:
מחאת הדיור: תמונת מצב של מאהלי המחאה בארץ
במאהל המחאה מברכים: ההסתדרות תחזק את המאבק
עמוס עוז על מחאת הדיור: "גל המחאה לא שייך לדור שלי"

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully