וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים צועדים בכל הארץ: "ילדים – לעשירים בלבד"

גלעד גרוסמן

28.7.2011 / 17:40

במקביל למחאת הדיור ולצעדת הרופאים, יצאה הערב לדרך מחאה נוספת וחשובה לא פחות. אלפי הורים בכל רחבי הארץ יצאו עם עגלותיהם על מנת למחות על המחיר הגבוה של גידול ילדים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

אלפי הורים מכל רחבי הארץ צעדו הערב (חמישי) במסגרת המאבק שכונה, "מחאת העגלות", במסגרתו הם מחו על המחיר הגבוה של גידול ילדים בארץ שהפך לטענתם "למשימה בלתי אפשרית". צעדת המחאה המרכזית התקיימה בתל אביב והיא יצאה בשעה 17:30 מצומת הרחובות שדרות בן ציון פינת קינג ג'ורג' לכיוון שדרות רוטשילד, שם כזכור הוקם מאהל מחאת הדיור שגרר אחריו מחאות נוספות בכל רחבי הארץ. ההורים הניפו שלטים בהם נכתב, בין היתר: "ילדים - לעשירים בלבד".

תומכים במחאת ההורים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד על המחאות החברתיות:
אלפי הורים יצעדו: "משפחות לא גומרות את החודש"
ביקורת גוברת בממשלה: "יש לשנות סדרי עדיפויות"
השר איתן על משבר הדיור: "לא כל החכמה בממשלה"

מחאת העגלות בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
"יש צורך להכיר בהוצאות ילדים כהוצאות מוכרות במס הכנסה". המפגינים בתל אביב, היום/שי אוקנין

צעדות נוספות התקיימו הערב גם בראשון לציון, גבעתיים, חולון, מודיעין, אריאל, אשדוד, אשקלון, הרצליה, כפר סבא, רעננה, רחובות, חיפה, נס ציונה, שדרות, באר שבע ופתח תקווה. ברוב הערים, צעדת ההורים הגיעה למאהלי המחאה על מחירי הדיור שהוקמו בעיר.

לדברי ההורים שהגיעו לצעדה בתל אביב, הם באו למחות על יוקר המחייה הגבוה בכלל, ועל העלות היקרה של גידול ילדים בישראל בפרט. "נמאס לנו שמעמד הביניים צריך לממן את המדינה", הסבירה גל, אם לשתי בנות. זוג הורים מגבעתיים, להם שלושה ילדים, אמרו שיוקר המחייה בלתי אפשרי בהשוואה לשכר הממוצע במשק. "החינוך מאוד יקר. חינוך חינם זה פיקציה. חייבים שיהיו משרות אם כדי שההורים יוכלו להגיע לבית ולקבל את ילדיהם", אמרו.

מחאת העגלות בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
"חייבים שיהיו משרות אם כדי שההורים יוכלו להגיע לבית ולקבל את ילדיהם". המפגינים בתל אביב, היום/שי אוקנין

הדס, רופאה מתל אביב ואם לילד בן ארבעה חודשים, אמרה כי "כל המצוקות שעלו לאחרונה הובילו אותי להשתתף בהפגנה. מעמד הביניים לא סוגר את החודש. אנו משלמים המון על חינוך, תחבורה ציבורית ומוצרי יסוד". משתתפת נוספת בהפגנה אמרה, כי "יש צורך להכיר בהוצאות ילדים כהוצאות מוכרות במס הכנסה".

בהפגנה, שכונתה עד כה בחלק מכלי התקשורת כמחאת האמהות, השתתפו גם אבות רבים. ניר, תושב אזור המרכז, אמר, כי "עלות של גידול ילדים גורמת להורים לחשוב האם לעשות ילדים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully