וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בבריטניה: סלאח לא יגורש עד ספטמבר

בית הדין לערעורים דחה את עתירת משרד הפנים בלונדון, וקבע שהשייח' יישאר בשלב זה בתנאי מעצר בית חלקיים. פרקליטו של סלאח: מקווה שהוא יזוכה, ושיתירו לו לעסוק במאבק בני עמו לחופש

בית משפט לערעורים בלונדון קבע אמש (רביעי) כי השייח' ראאד סלאח ימשיך לשהות מחוץ לכותלי בית הכלא תמורת ערבות בשלב זה, ולא יגורש לישראל. השופט דחה עתירה שהגיש משרד הפנים הבריטי, שנציגיו דרשו לבטל החלטה של ערכאה נמוכה יותר שדנה בשחרורו של סלאח, שנעצר לפני חודש כשבא ללונדון.

השופט, סיר ריצ'רד איקנס, דחה את הטענות שהעלו נציגי משרד הפנים. הם חזרו על דברי השרה תרזה מיי, שאמרה כי סלאח מנוע מלהיכנס לבריטניה. השופט אמר בדיון כי לסלאח אמנם יש היסטוריה ארוכה של התבטאויות בעייתיות, וכי חלקן אכן נגועות בגזענות ועלולות לעודד טרור, כלשונו. עם זאת, אמר השופט כי אלה הועלו בעיקר במדינות אחרות - ולא בבריטניה. טענות שני הצדדים יידונו בישיבה שתיערך בחודש ספטמבר, בערכאה גבוהה יותר. עד אז ישהה סלאח בתנאי מעצר בית חלקי, אך לא יורשה לנאום בפומבי.

הפגנה מחוץ לשגרירות בריטניה בקהיר בקריאה לשחרורו של השייח ראאד סלאח, יולי 2011. AP
הפגנה מחוץ לשגרירות בריטניה בקהיר, בקריאה לשחרור סלאח/AP

עוד בנושא:
הדיווח הראשון על מעצרו של השייח
סלאח מאשים: ישראל הביאה למעצרי
הערעור הראשון של השייח - נדחה
הערעור הנוסף התקבל, סלאח שוחרר
האם המעצר יסודו בטעות מחשב?

עורך הדין שמונה לייצג את סלאח, עלי טייב, בירך על ההחלטה. בהודעה שפרסם, הוא אמר שהוא מקווה שהחלטת בית הדין תשים קץ לניסיונות להשיב את מרשו למעצר ולגרשו מבריטניה. "אנו בטוחים כי השייח' סלאח יזוכה, וכי יותר לו שוב לנאום בחופשיות, ולעסוק במאבקם של בני עמו לחופש ולהגדרה עצמית".

בדיון הקודם בעניינו של סלאח ב-15 ביולי, הורה השופט, סיר ניקולס סטדלן, לשחררו ממעצר. משרד הפנים אסר בשעתו על כניסתו של השייח למדינה, לאחר שהוגדר במסמכיו כ"בעל נטיות גזעניות". השופט סטדלן ציין בדיון כי הטיעונים שהשמיעו פרקליטיו משכנעים במידה מסוימת, והתייחס בין היתר לעובדת היותו של השייח אב לשמונה ילדים, ולעובדה שכיהן בעבר כראש עירייה בישראל. השופט קבע כי עד לשחרורו הסופי ממעצר, סלאח ישהה במעצר בית לילי בדירת ידידו בלונדון, יענוד אזיק אלקטרוני על רגלו ויהיה נתון בפיקוח קבוע של פקיד ממחלקת ההגירה. עוד נקבע כי סלאח יפקיד ערבות בגובה 30 אלף לירות שטרלינג, וכי ייאסר עליו לנאום בפומבי בשטחי בריטניה.

עדכון ראשון: 21:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully