וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפיתניות סיפרו: "בלי שינה ואוכל עושים שטויות"

יום לאחר שחברותיהן מפיקוד צפון הואשמו ששיבשו מערכות על מנת להקל על עבודתן, מנסות תצפיתניות בבקעת הירדן להסביר כיצד מגיעים לעשות מעשה כזה. הסיבות: התנאים הקשים והעייפות הרבה

המקרה בו תצפיתניות מפיקוד צפון חיבלו במערכות על מנת להקל על עבודתן זעזע את מפקדיהן וגורמים רבים בצה"ל. עם זאת, תצפיתניות בבקעת הירדן סיפרו לוואלה! חדשות כי המקרה אמנם חמור, אך התנאים הקשים בהם עובדות התצפיתניות יכולים לגרום לכל אחד "לעשות שטויות". "אנחנו לא בעד להשבית את האמצעים. זה אסור בתכלית. אבל אנחנו מבינות אותן. כשאתה עייף מאוד אתה הופך לעצבני ואז אתה עושה שטויות. גם במוצב שלנו בנות נרדמו ונשפטו על זה. אבל השבתת מערכות זה קיצוני", אמרה אחת התצפיתניות.

התצפיתניות סיפרו על התנאים הקשים בהן הן משרתות. לדבריהן, המזגנים במוצב בו הן משרתות פועלים לסירוגין למרות שבחודשי הקיץ מגיע החום בגזרה לכ-50 מעלות. "פנינו למפקדים כי המזגנים לא עובדים ולא קיבלנו התייחסות רצינית. הגשנו קבילה והבטיחו טיפול. לאחר מכן פנינו לתקשורת ופתאום אמרו שיש תקציב", סיפרה אחת התצפיתניות, "בפועל שום דבר לא קרה. אנחנו עדיין סובלות מחום ומדובר ביחס משפיל. זה סיוט, מצב לא אנושי".

עוד על "מחדל התצפיתניות":
אישום: התצפיתניות ניתקו מחשבים - והלכו לישון

"למרות הכל, גאות בתפקיד"

לדברי התצפיתניות במוצב, הן מבצעות משמרות בנות ארבע שעות ויוצאות להפסקה בת שמונה שעות. יש להן במוצב שני חדרים תקינים ובכל חדר שנועד לשש בנות, ישנות בממוצע שמונה תצפיתניות. במקרים בהם החום והצפיפות עולים, ישנות הבנות במועדון של המוצב, דבר הפוגע בפרטיותן.

התצפיתניות החליטו להתלונן אחרי שהתייאשו מההבטחות. "אנחנו גאות בתפקיד שלנו ומבינות שמחסור בשעות שינה זה חלק מהמקצוע. בסופו של דבר אנחנו שמחות שאנחנו תצפיתניות ולא פקידות שמכינות קפה ומקלידות מסמכים אבל יחס כזה לא מגיע לנו".

התצפיתניות במוצב הלינו גם על סוגיית האוכל: "אנחנו תלויות בפלוגה שמצטרפת אלינו למוצב", סיפרו, "יש מפקדים שדואגים לנו ויש כאלה שפחות. לא פעם אנחנו מסיימות משמרת ואין אוכל. אומרים לנו 'נגמר. לא שמרו לכן'. אנחנו מקוות שהאירוע הזה יעזור לנו לקבל יחס אחר. יש לנו תפקיד חשוב שיתייחסו אלינו בהתאם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעיית המיזוג בחדריהן של התצפיתניות מוכרת ומטופלת וכרגע ניתן להן פתרון זמני בצורת מאווררים עד להתקנת המיזוג החדש הצפויה להתקיים בתקופה הקרובה. לגבי הארוחות, לרשות התצפיתניות עומדות 'חמגשיות', מקרר, מטבחון חלבי ופריסה חלבית לאורך כל היום. בעניין החדרים, במוצב קיימים ארבעה חדרי שינה ובכל חדר ישנות שש בנות. כמו כן, אין תצפיתניות שישנות במועדון. בחדר אחד המזגן לא תקין לכן בחרו הבנות להצטמצם לשלושת החדרים האחרים וכך נוצר העומס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully