וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים מצטרפים למחאת הדיור: "המאבק של כולנו"

מוטי לוי

27.7.2011 / 15:38

רב ההתנחלות תקוע, בה הוקם מאהל מחאה וכן רבה של רמת גן הצטרפו למפגינים וקראו גם לתלמידיהם להצטרף. הרב יעקב אריאל: "הפתרון למצוקה - הרחבת הבנייה ביהודה ושומרון"

מפגיני האוהלים בתל אביב מקבלים חיזוק מכיוון בלתי צפוי: הרב מנחם פרומן, רב ההתנחלות תקוע, והרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ומבכירי רבני הציונות הדתית, מצטרפים למחאת האוהלים נגד עליית מחירי הדיור.

בתחילת השבוע הוקמו כ-30 אוהלים בהתנחלות תקוע במחאה על העלייה במחירי הדיור. בשלטים שהוצבו במקום נכתב "תקוע – לעשירים בלבד?". האוהלים הוקמו על ידי שורה של זוגות צעירים, דור המשך למתגוררים ביישוב. אתמול ביקר במקום לכמה שעות הרב מנחם פרומן, רב היישוב, שהגיע למקום כדי להזדהות עם מארגני המחאה.

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:
במאהל המחאה מברכים: ההסתדרות תחזק המאבק
יו"ר ההסתדרות מאיים: נצטרף למחאה בכל האמצעים
מנכ"ל משרד רה"מ: "אין כוונה להציג צעדים נוספים"
עמוס עוז על מחאת הדיור: "גל המחאה לא שייך לדור שלי"
דעה: מחאת הדיור הוכיחה - עבדו עלינו כל השנים

מחאת הדיור חוסמת כבישים בכיכר פריז ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
"הנטל הכלכלי של הדיור הרבה יותר משמעותי דווקא במגזר שלנו". מפגינים בירושלים/עומר מירון

"דין תקוע כדין תל אביב, זה טבען של מצוקות אנושיות שאינן יודעות גבולות והגדרות פוליטיות, הן נוגעות לכל החלקים של ארץ ישראל", אמר הרב פרומן. הוא הוסיף, כי "אני מזועזע וכואב את הקושי של עשרת הילדים שלי למציאת דיור בר השגה, שהוא הקושי של כלל הצעירים של מדינת ישראל".

אל המוחים הצטרף היום (רביעי) גם הרב יעקב אריאל שאף קרא לתלמידיו בישיבת רמת גן להצטרף למחאה. בשיחה עם אתר 'כיפה' אמר הרב אריאל, כי "מחאת הדיור היא המחאה של כולנו, גם של בני הציונות הדתית. רק השבוע הגיע אליי אברך ואמר כי העלו את שכר הדירה שלו בכ-20%. מבחינתו מדובר בהוצאה משמעותית. לכן אני חושב שעל אף ההיבטים הפוליטיים שיש במחאה הזו, אנחנו צריכים לקחת בה חלק, כ'מחאה לשמה'".

מחאה נגד מצוקת הדיור בחיפה. ערן גילווארג
בקרוב מחאות גם ביהודה ושומרון? מחאת הדיור בחיפה/ערן גילווארג

הרב אריאל הסביר כי בציונות הדתית המחאה אמורה להיות חזקה יותר: "הצעירים הדתיים הרי מתחתנים בגיל מוקדם יותר ונצרכים לשכור דירות עוד קודם שהגיעו לגיל שלושים ואפילו לפני שהם עובדים בעבודות מסודרות. לכן הנטל הכלכלי של הדיור הרבה יותר משמעותי דווקא במגזר שלנו".

אריאל הסביר עוד כי בעיניו חלק מהפתרון הוא הרחבת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים: "הפתרון בעיניי הוא גם הרחבת הבנייה ביהודה ושומרון, בשכונותיה של ירושלים, בגליל ובנגב. ניתן למצוא שם פתרונות דיור לא רק לעשרות דירות אלא למאות ואלפי משפחות שיוכלו להשיג קרקע בזול. היום מוצעים שם פתרונות בודדים, טיפה בים. צריך להתחיל לעבוד שם בצורה משמעותית הרבה יותר, כדי לפתור את הבעיה".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully