וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאהל המחאה מברכים: ההסתדרות תחזק את המאבק

27.7.2011 / 14:38

מטה המאבק על מחירי הדיור והתאחדות הסטודנטים הביעו סיפוק מהודעת יו"ר ההסתדרות, לפיה בכוונתו להצטרף במלוא הכוח למאבק. "ההסתדרות היא גוף חזק שבהחלט יועיל למחאה"

דניאל בוק

(צילום: רותם גולן, דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מטה המאבק על מחירי הדיור ונציגי הסטודנטים הביעו היום (רביעי) שמחה על הודעת יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, כי ישקלו להצטרף למחאתם. "אנו מברכים על הצטרפותם של יו"ר ההסתדרות והמרכז לשלטון מקומי למחאה החברתית ההולכת וגוברת ולדרישות לצדק חברתי", אמרו במטה המאבק בתל אביב, "הקבוצות והגופים השונים שמצטרפים למאבק מוכיחים שהמאבק שהתחלנו הוא מאבק עממי שאינו מובל על ידי שום גוף פוליטי או ממוסד".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, בירך אף הוא על הודעת יו"ר ההסתדרות, כי ייתכן והחל מיום ראשון תצטרף ההסתדרות למאבק על מחירי הדיור. "אני שמח על הצטרפותה של ההסתדרות בראשות עיני למאבק. ההסתדרות היא גוף חזק שבהחלט יועיל למחאה שקמה מהשטח על ידי הסטודנטים והצעירים. מצוקת הדיור אינה נוגעת רק לסטודנטים ולכן הצטרפותה של ההסתדרות אולי תאפשר הפעלת לחץ על הממשלה שתציע פתרונות דיור לכולם", אמר שמולי.

גם דיירי המאהל הביעו שמחה ותקווה בעקבות הודעתו של עיני. רונה זהבי, השוכנת במאהל בתל אביב מתחילת המאבק אמרה כי "זוהי עוד הוכחה לכך שהמאבק אינו פוליטי, הוא אנושי ומדבר על היחס שלנו אחד לשני. אנחנו לא רוצים לעבוד כעבדים, העבודה אמורה לספק אותנו. ההסתדרות מאמינה באותנטיות של המאבק וההסתדרות רוצה לעשות אותו דבר כמונו, פשוט לעשות משהו". גם אור טפלר שמתגוררת במאהל סיפר כי "בחיים לא השתתפתי בהפגנות, והיום דבריו על עופר עיני מאוד מרגשים ומחזקים. מסות הידע שמועברות פה מאדם לאדם גרמו לי להבין כמה הצטרפותו של עיני חשובה למאבק".

"תחזירו את המדינה לעם"

עיני כינס בצהריים מסיבת עיתונאים מיוחדת והתייחס לגל המחאות בנושאי מחירי הדיור ועליות המחירים במשק, ששוטף את הארץ בשבועות האחרונים. במהלך מסיבת העיתונאים הציב עיני אולטימטום לראש הממשלה: "אני חושב שכל הגורמים, מהאוהלים ועד המשק, צריכים להתאחד ולהגיד למדינה 'עד כאן, תחזירו את המדינה לעם'. אני קורא לראש הממשלה: אני מצפה ממך לקרוא לכל הגורמים הרלוונטים עד צאת השבת למשא ומתן, במטרה למצוא פתרון אמיתי לכל הדברים, לפתור את בעיית מעמד הביינים ולהראות לזוגות הצעירים שיש תקווה. אם הפנייה לא תיענה, החל מיום ראשון ההסתדרות תצטרף למאבק בכל האמצעים העומדים ברשותה. אני מצפה מראש הממשלה להרים את הכפפה".

גם יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הודיע הבוקר כי ייתכן שהחל מה-1 באוגוסט הרשויות המקומיות יחזקו את המאבק על מחירי הדיור, ורבים מראשי הערים יגיעו למאהלים ברחבי הארץ. ההחלטה הסופית תתקבל מחר בכנס חירום של מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי שיתקיים בבאר שבע.

עוד על מחאת הדיור:
יו"ר ההסתדרות מאיים: נצטרף למחאה בכל האמצעים
מנכ"ל משרד רה"מ: "אין כוונה להציג צעדים נוספים"
הסטודנטים: "הצעת נתניהו טובה לנו, אך איננו לבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully