וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות מאיים: נצטרף למחאה בכל האמצעים

27.7.2011 / 12:09

יו"ר ההסתדרות הצטרף לגל המחאות שפרצו בעקבות יוקר המחיה בישראל. במסיבת עיתונאים שכינס בלשכתו, ציין עיני כי "ללא גיבוש פתרון מצד הממשלה עד יום ראשון, נצטרף למחאה"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

יו"ר ההסתדרות עופר עיני כינס בצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת והתייחס לגל המחאות בנושאי מחירי הדיור ועליות המחירים במשק, ששוטף את הארץ בשבועות האחרונים. במהלך מסיבת העיתונאים אמר עיני כי "אני חושב שכל הגורמים, מהאוהלים ועד המשק, צריכים להתאחד ולהגיד למדינה 'עד כאן, תחזירו את המדינה לעם'. אני קורא לראש הממשלה: אני מצפה ממך לקרוא לכל הגורמים הרלוונטים עד צאת השבת למשא ומתן, במטרה למצוא פתרון אמיתי לכל הדברים, לפתור את בעיית מעמד הביינים ולהראות לזוגות הצעירים שיש תקווה. אם הפנייה לא תיענה, החל מיום ראשון ההסתדרות תצטרף למאבק בכל האמצעים העומדים ברשותה. אני מצפה מראש הממשלה להרים את הכפפה".

מחאת הדיור מתרחבת - הכותרות האחרונות:

מנכ"ל משרד רה"מ: "אין כוונה להציג צעדים נוספים"
ליברמן נגד מחאת הדיור: "בואו ניכנס לפרופורציה"
יוזמי מחאת הדיור: "תכנית נתניהו - הונאה וציניות"

עופר עיני במסיבת עיתונאים על מחאת הדיור, יולי 2011. שי אוקנין
היה כאן תסריט ידוע מראש שיצרו ממשלות ולאו דווקא הממשלה האחרונה". עיני במסיבת העיתונאים, היום/שי אוקנין

עוד אמר עיני אמר כי "היה כאן תסריט ידוע מראש שיצרו ממשלות ולאו דווקא הממשלה האחרונה. הממשלה החליטה ביום אחד שממדיניות סוציאלית שהמדינה ערבה לאזרחיה, יש שוק קפיטליסטי, וזה הלך והתחזק מאז עם כל הממשלות. יותר ויותר ראינו שנוצר נטל על האזרחים. הדבר שנקרא 'מעמד הביניים' הולך ונגמר. גם בני זוג שמרוויחים 15 אלף שקל, עדיין מוצאים את עצמם כשהם לא גומרים את החודש".

עיני הוסיף כי "הדבר הכי גרוע לאזרחים במדינה הוא שהם מרגישים שאין תקווה. כשאדם מרגיש שאין לו תקווה, הוא נמצא במקום שאין לו מה להפסיד וטוב שבאה המחאה הזאת. צריך להחזיר לעם את המדינה. נפגשתי בחודש האחרון עם שר האוצר, עם שר התמ"ת ועם ראש הממשלה ואמרתי להם 'בואו ביחד ננסה לייצר פתרון אמיתי, פתרון כולל'. כשהתחלתי לדבר עדיין לא הייתה מחאה ברחובות ועוד לא היו אוהלים, אבל לצערי לא קיבלנו תשובה חיבוית. המחאה יצאה לדרך והיא הולך וגדלה ולטעמי היא תלך ותגדל אם לא יהיה פתרון".

בתוך כך, יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, הודיע הבוקר כי ייתכן שהחל מאחד באוגוסט יחזקו הרשויות המקומיות את המאבק ורבים מראשי הערים יגיעו למאהלים ברחבי הארץ. החלטה סופית בנושא תתקבל מחר בכנס חירום שיקיים מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי בבאר שבע.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully