וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני מצוקת הרופאים: מתמחה התמוטטה באסף הרופא

אריאל נוי

27.7.2011 / 8:50

בזמן שראשי ההסתדרות הרפואית צועדים לירושלים, התמוטטה מתמחה שעבדה במשמרת שנמשכה למעלה מ-20 שעות. לאחר קבלת עירוי, המתמחה שבה לעבודתה. "היא התעקשה לחזור"

רופאה מתמחה בבית החולים אסף הרופא בצריפין התמוטטה הלילה (רביעי) במהלך בדיקה של חולה. הרופאה נבדקה על ידי רופא אחר, קיבלה עירוי ולאחר מכן שבה לעבודתה. מבדיקת המקרה עולה כי הרופאה שקרסה עבדה במשמרת שנמשכה למעלה מ-20 שעות. ד"ר מיכל פרנקל, מתמחה באורתופדיה, שעבדה במשמרת סיפרה כי "המתמחה הובהלה לטיפול ולאחר שקיבלה עירוי היא התעקשה להמשיך לעבוד".

המתמחה, ד"ר קרן אמיתי, תושבת כרמי יוסף בת 32 ואם לשניים, סיפרה לוואלה! חדשות כי "בדקתי חולה והתיישבתי לידו. כשלקחתי לו מדדים הרגשתי שאני מתחילה לחוש בסחרחורת ובחילה ושאני עומדת להתעלף. גם אשתו של המטופל אמרה לי שאני נראית חיוורת והביאה לי כוס מים. קראתי לרופא מחדר המיון וגררתי את עצמי למיטה. הרופא עשה לי בדיקות וחיבר אותי לעירוי".

ד"ר אמיתי שבה אחרי חצי שעה לעבודתה. "לפחות נחתי קצת וזה נתן לי קצת כוח לסיים את התורנות, אחרת לא הייתי מסוגלת לסיים אותה. החלטתי לסיים את המשמרת שנמשכה יותר מ-20 שעות ואני בדרכי להוציא את הבן שלי מהגן, כיוון שהוא חולה. מזל שהצלחתי לנוח קצת, אחרת לא הייתי מסיימת את המשמרת".

בתוך כך, ראשי ההסתדרות הרפואית ממשיכים הבוקר בצעדת המחאה שלהם לכיוון ירושלים, לאחר שגם אמש הסתיימה ללא תוצאות ישיבתם עם נציגי משרד האוצר. הרופאים ובראשם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, פתחו את הצעדה היומית ממחלף נשרים. ד"ר אידלמן שממשיך לשבות רעב, אמר לגלי צה"ל כי "נעלה לירושלים ונמשיך לדרוש השקעה בבריאות. כשנגיע, נמשיך להציב מירושלים את אותן דרישות. אנחנו לא נוותר על בשורה למערכת הבריאות".

גם במקומות נוספים ברחבי הארץ ממשיכים הרופאים בפעולות מחאה. רופאי בית החולים בצפת מתכננים לקיים צעדת מחאה, רופאי בית החולים שלוותה יצעדו ברעננה ובשעות הצהריים מתוכננת להתקיים הפגנה גדולה של רופאים במרכז חורב בחיפה. במקביל נמשכים גם העיצומים של הרופאים ובשל כך לא יפעלו היום מרפאות החוץ, המכונים והמחלקות לאשפוז יום בכל בתי החולים הציבוריים.

בנוסף, רופאים מתמחים מכל רחבי הארץ הודיעו כי בכוונתם לפרוש ממשרתם ולחתום על מכתבי פיטורין. זאת לאחר שאתמול נקטו בצעד דומה המתמחים בבית החולים שיבא בתל השומר. עמותת מרש"ם המייצגת את המתמחים העבירה מסר לכל המתמחים לחתום על מכתבי פיטורין.

מחאת הרופאים - הכותרות האחרונות:

שביתת הרופאים: "למרות החום, נמשיך לצעוד לי-ם"
אלבום מחאה: הרופאים מסלימים את המאבק
מחאת הרופאים: "ביבי צריך להבין שהמערכת קורסת"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully