וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה מהכנסת: העוזרים הפרלמנטריים מצטרפים למאבק הדיור

פנחס וולף

27.7.2011 / 0:03

אחרי שמחאת האוהלים הגיעה כבר לשערי הכנסת, וגם לדיונים בה, יודיעו מחר גם העוזרים על הירתמותם למאבק. בהמשך, הם מתכוונים גם להיאבק עבור תנאי העסקתם. "ביבי אכזב אותי"

פרסום ראשון: "מחאת האוהלים" מגיעה לכנסת - לוואלה! חדשות נודע כי הבוקר יוזמנו כל העוזרים הפרלמנטריים מכל המפלגות למפגש חירום במשכן הכנסת, כדי לדון באופן הצטרפותם למחאת הדיור ויוקר המחייה. כבר אמש: מטה המאבק של העוזרים הפרלמנטריים פתח דף פייסבוק שיוקדש למחאה. עד כה תמכו בעצומה 44 עוזרים פרלמנטרים של ח"כים מהליכוד, ש"ס, העבודה, מרצ, עצמאות, חד"ש, רע"מ-תע"ל.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
צעד אחר צעד: כך התגבשה תכנית הדיור של נתניהו
ליהיא לפיד וסופרי הילדים נרתמים למאבק
פרשנות: על הדמיון בין כיכר הבימה לכיכר תחריר


המטה מתכוון להיאבק להצגת תכנית לפתרון בעיות הדיור ויוקר המחייה. בנוסף לכך, בשלב השני של המחאה מתכוונים העוזרים אף להיאבק על תנאי העסקתם: הם ידרשו להגדיר את מעמדם, בשל העובדה שכיום הם לא מוגדרים כעובדי כנסת או עובדי מדינה, ולהשוות את שכרם ותנאיהם לאלו של דוברי הוועדות בכנסת הנהנים מתנאים ומשכר טובים יותר.

"לאורך השבועיים האחרונים לא לקחתי חלק דומיננטי במאבק, מעבר לכתיבת תכנים שעוסקים בתמיכתי במאבק והצעת פתרונות רלוונטיים המגובים בנתונים עדכניים לשיפור המצב הקיים". כתב לעוזרים הפרלמנטרים ראש מטה המאבק, אורן לביא, המשמש כעוזר הפרלמנטרי של ח"כ אבי דיכטר (קדימה). המכתב יישלח לעוזרים מחר בבוקר.

"המחירים איבדו כל פרופורציה"

לביא הוסיף כי "עצוב לי לומר שלמרות שאשתי ואני אקדמאים שעובדים במשרה מלאה פלוס, אנו זקוקים לעזרתם האינטנסיבית של הורינו על מנת לסיים את החודש בצורה כלכלית מאוזנת. המצב הכלכלי במדינת ישראל הוא בלתי נסבל. הנטל הכלכלי על הזוגות הצעירים הוא כבד. המשכנתאות, השכירות, מחירי גני הילדים, המיסוי ומחיר סל המזון הבסיסי איבדו כל פרופורציה הגיונית".

ראש מטה המאבק התייחס במכתבו גם למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה שנערכה אתמול. "ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום תכנית רעועה שכל מטרתה להשתיק את זעקתם של הסטודנטים בישראל", כתב. "ביבי אכזב אותי מאוד ואני מתכוון החל מהיום להצטרף לכל אותם האנשים הנושאים בנטל המאבק ולסייע להם מכיוון בלתי צפוי – העוזרים הפרלמנטרים בישראל. בשבוע האחרון קיימתי סבב פגישות ושיחות עם מומחים שעוסקים בתחום הנדל"ן, המיסוי והמשפטים במדינת ישראל ותכנית העבודה שלי נמצאת בשלבי עריכה אחרונים".

50 אלף דירות בתוך שנה וחצי?

מוקדם יותר הציג נתניהו את תכניתו לפתרון מצוקת הדיור, נגדה מוחים בשבוע האחרון צעירים במאהלים בכל רחבי הארץ. בנאום מיוחד שנשא, אמר נתניהו כי "מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית וכל מי שעיניו בראשו ואמפתיה בלבו מבין שזו בעיה".

על פי התכנית, יתווספו לשוק הדיור 50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. לדברי ראש הממשלה מדובר במהלך "עוקף ביורוקרטיה" שיוגבל ל-18 חודשים במתכונת של הוראת שעה. נתניהו טוען כי הבירוקרטיה במינהל מקרקעי ישראל היא שמעכבת את בניית הדירות, ולכן בכוונת הממשלה לתגבר את המינהל באנשי מקצוע נוספים שייעלו את תהליכי תכנון הבנייה ואישורם. "הרפורמה הזו, יחד עם הרפורמה של ועדות הדיור, יסתיימו עד יציאת הכנסת לפגרה", הבטיח נתניהו.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון :21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully