וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד מחאת הדיור: "בואו ניכנס לפרופורציה"

פנחס וולף

26.7.2011 / 18:03

שר החוץ התייחס למחאת הדיור ואמר שעל רקע המשבר הכלכלי באירופה, "אומרים שם שיש לנו צרות של עשירים". השר תקף את המתנגדים לתכנית הדיור של נתניהו: "פתאום כולם הפכו למומחי דיור"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, תקף היום (שלישי) את חברי הכנסת המתנגדים לתוכנית הדיור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "פתאום כשהמצלמות נמצאות כולם הופכים למומחים לדיור. משבר הדיור הוא תוצאה של הזנחה של שנים", אמר ליברמן. "תסתכלו איזה משברים יש באיחוד האירופי, יש עכשיו תכנית הצלה שניה ליוון, תראו איזה קשיים כלכליים יש בארה"ב. אצלנו, בעזרת השם, יש צמיחה. מבחינת המאקרו כלכלה, אנחנו עדיין בסדר. באירופה אומרים לנו שיש לנו צרות של עשירים, בואו ניכנס לפרופורציה".

עוד בנושא
הסטודנטים: ”הצעת נתניהו טובה לנו, אך איננו לבד”
דעה: מעמד הביניים, עכשיו זו המשמרת שלנו
יוזמי מחאת הדיור: ”תכנית נתניהו - הונאה וציניות”
הפתרון של נתניהו: ”50 אלף דירות בתוך שנה וחצי”

שר החוץ, שאמר את הדברים בוועידת הרפואה החמישית של בית החולים הדסה בירושלים, התייחס גם למשבר במערכת הבריאות ואמר כי הצדדים חייבים להגיע לבוררות.

מוקדם יותר היום הציג נתניהו את תכניתו לפתרון מצוקת הדיור נגדה מוחים בשבוע האחרון צעירים במאהלים בכל רחבי הארץ. בנאום מיוחד שנשא, אמר נתניהו כי "מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית וכל מי שעיניו בראשו ואמפתיה בלבו מבין שזו בעיה".

על פי התכנית, יתווספו לשוק הדיור 50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. לדברי ראש הממשלה מדובר המהלך "עוקף ביורוקרטיה" שיוגבל ל-18 חודשים במתכונת של הוראת שעה. נתניהו טוען כי הבירוקרטיה במינהל מקרקעי ישראל היא שמעכבת את בניית הדירות, ולכן בכוונת הממשלה לתגבר את המינהל באנשי מקצוע נוספים שייעלו את תהליכי תכנון הבנייה ואישורם. "הרפורמה הזו, יחד עם הרפורמה של ועדות הדיור, יסתיימו עד יציאת הכנסת לפגרה", הבטיח נתניהו.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully