וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הרופאים: "למרות החום, נמשיך לצעוד לי-ם"

אריאל נוי

26.7.2011 / 15:48

בחום הכבד ובלחות המעיקה, ממשיכים הרופאים לצעוד לכיוון ירושלים במחאה על המשא ומתן התקוע עם משרד האוצר. יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן: "מקווים להגיע לפתרון מהיר"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: נועם אשל, שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל,
קריינות: אביב אברמוביץ')

בחום של 34 מעלות ו-60% לחות, המשיכו היום (שלישי) הרופאים את צעדת המחאה לכיוון ירושלים, אותה החלו אתמול. במהלך הצעדה, שיצאה בשעות הבוקר מכפר חב"ד וצפויה להגיע לחניית לילה שני בכפר דניאל הסמוך לצומת לטרון, הצטרפו לצועדים רופאים מבית החולים אסף הרופא בראשון לציון.

עוד בנושא מחאת הרופאים:
אלבום מחאה: הרופאים מסלימים את המאבק
המתמחים הפגינו בתל אביב: "מתים מעייפות"
מחאת הרופאים: "ביבי צריך להבין שהמערכת קורסת"

רופאים חוסמים כבישים באשקלון, יולי 2011. שי מכלוף
הרופאים המוחים בבית החולים ברזילי באשקלון/שי מכלוף

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, העומד בראש הצועדים חרף שביתת הרעב בה פתח, סיפר לוואלה! חדשות כי עדיין לא איבד תקווה להגיע להסכמות ש"ישנו את פני הרפואה הציבורית בישראל". על ההתמודדות עם הקשיים בדרך אמר אידלמן כי במהלך היום הוא מרבה בשתיית מים ובינתיים מחזיק מעמד. "אני עדיין חזק למרות שלא אכלתי. כל יום שהשביתה נמשכת הרופאים והחולים סובלים", אמר. "יש לי מספיק כוחות להגיע לירושלים, החום לא ישבור אותי אבל אני מקווה שלא אצטרך להגיע עד ירושלים ותהיה פריצת דרך עם האוצר".

במהלך היום, הוזעק אידלמן לפגישה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ועם הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, במטרה להביא לפתרון במו"מ התקוע, במיוחד נוכח החרפת צעדיהם של הרופאים המתמחים שסירבו לקבל את ההבנות שהושגו בין האוצר להסתדרות הרפואית. עם זאת, גם הפגישה הזו הסתיימה ללא תוצאות והצעדה צפויה להמשיך בדרכה לבנייני האומה בבירה, שם מתכוונים הרופאים להקים מאהל מחאה.

התחדשה צעדת הרופאים לירושלים. נמרוד סונדרס
לא ישברו אותו. ד"ר אידלמן בחניית הלילה בכפר חב"ד/נמרוד סונדרס

לטענת ההסתדרות הרפואית, הפגישה, אותה יזם לוין, "לא תרמה ולא קידמה את סיום הסכסוך". במשרד האוצר מסרו בתגובה כי בפגישה הוצג המתווה שהושג בחסות בית הדין לעבודה, ובמסגרתו הוגדרו גם פערים משמעותיים בין הצדדים בנוגע למתן תקנים חדשים לרופאים ולפריסת עלות ההסכם.

בתוך כך, בבתי חולים רבים בארץ התקיימו היום הפגנות בהשתתפות רופאים מומחים ומתמחים. מבית החולים ברזילי באשקלון, עבור בבתי החולים וולפסון בחולון, מאיר בכפר סבא ועד לבית החולים העמק בעפולה, הפגינו רופאים נגד תנאי העסקתם. כמו כן, מחר צפויים הרופאים מבית החולים זיו בצפת לצאת לצעדת מחאה מקריית שמונה עד לצומת מחניים בצפון.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully